nieuwe eachine racer 250 problemen

beste forum lezers, mijn naam is kevin en ik ben net begonnen aan deze hobby.

op internet heb ik de DIY kit besteld van de eachine racer 250.
na ontvangt heb ik de racer met een online tutorial netjes inelkaar gezet.

de problemen ontstaan op het moment dat ik de ESC’s wil calibreren.
het is een vrij simpele procedure dus ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

mijn vraag is nu of het ook een hardware probleem kan zijn en of iemand hier een soort gelijk probleem heeft gehad?

ik heb ook een video gemaakt van het probleem: https://www.youtube.com/watch?v=dO0iJbQKojw

ik hoop snel van jullie te horen!

groetjes, kevin.

Esc’s gaan volgens mij pas geluid maken als ze gekalibreerd zijn. En je kan ze pas kalibreren als je fc helemaal functioneert. Zijn je esc’s goed aangesloten en krijgen ze stroom? Zie je vanaf te rx input op de fc binnen cleanflight?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Of anders misschien even je firmware flashen naar een nieuwe versie of een versie naar beneden op je fc. Dit zijn echter maar debugs kijken waar de fout zit want het kan zooooveel zijn

bedankt voor je reactie, even kijken…

de ESC’s krijgen stroom ( rood ledje op de ESC brand )
de reciever kan ik niet eens werkend krijgen als ik hem aansluit op de FC. ( gaat geen ledje knipperen of branden )
de firmware op de FC al meerdere malen geflashed… nieuw, oud, zelfs betaflight geprobeerd. niks helpt.

wat bedoel je precies met : “En je kan ze pas kalibreren als je fc helemaal functioneert”

groet, kevin

handig dat je zo’n filmpje hebt gemaakt Kevin. Om te debuggen is er uiteindelijk nog wel meer informatie nodig…want het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat jullie samen eenzelfde foutje hebben gemaakt bij het aansluiten van bepaalde onderdelen.

Nu heb ik nooit die eachine racer in elkaar gezet dus weet niet hoe alle onderdelen precies aangesloten zijn…maar weet je zeker dat je de connectortjes van de ESC’s en naar de receiver, goed om hebt gedaan. Niet toevallig de signal (vaak wit) op de ground aangesloten en de ground op de signal…

Je kunt ook proberen om ergens anders even 5v af te tappen en daarmee proberen alleen los je receiver op te laten leven. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het ding 't uberhaubt nog doet.

En nog even een tip…vergeet niet een antenne op je VTX te draaien als je de quadcopter aanschakeld…je VTX houdt het namelijk niet lang uit zo’n de weerstand van de antenne…

Je fc stuurt je esc’s aan. Als je fc niet geheel opstart door defect of foutieve aansluitingen kunnen ze ookniet gecalibreert worden dacht ik dus ik zou eerst kijken of je de fc geheel werkend krijgt je reciever en transmitter kan binden ik denk inderdaad dat signal en GND verkeerd heb zitten.

En inderdaad de kans bestaat dat je vtx wel doorgebrand is aangezien die dingen het niet leuk vinden als er geen antenne op zit :frowning:

heb je een flysky receiver ? Schakel ppm in op je controler. Stop de plus (rood) min ( zwart) signaal ( wit) in de ppm / channel 1. Nu moet je de receiver nog voorzien van stroom stop die in de laatse pin. Rood en zwart.
Ps ga er vanuit dat je hem al gebind hebt.
Dus je receiver moet 4-6 volt krijgen van de machine Nu zit er aan de zijkant een 5 volt n ground op de pcb naast de aan uit knop van de leds je zou daar 5 volt kunnen tappen maar ik weet niet of die bij de leds aan uit hoort zou je moeten proberen multimeter is een pre trouwens :D. Anders moet je een dcdc board of bec bordje gebruiken voor het aftappen van je lipo

Update: :lol: pfff tis al laat en kleine fles geven en tegelijk typen. ;D.
Binding flysky with fsi a6b
En ja ik denk je vtx is naar de maan zonder antenne lipo aansluiten is gevolg doorbranden electronica vtx

Binden van je rc / transmitter zie youtube Succes :thumbup:

What you’re describing sounds like an ESC problem. . Connect the ESC directly to the throttle channel on the receiver or to a servo tester. If it works then that would indicate that it’s a problem with the CC3D flight controller. I would test the output of the ESC with an oscilloscope if you have access to one. I’ve seen a DC or no output on one leg causing what you describe. Or you could get a new ESC from a source closer than BG and not have to wait for them to ship from China. I’m surprised your quad left the factory not working.

Ff voor je opgezocht : bij rc group. Had emand zelfde probleem
Geen dank graag gedaan :thumbup: :slight_smile:

Lijkt mij sterk dat er 2 FC’s en 8 esc’s exact dezelfde issue hebben. Je kan de esc’s ook via de cli kalibreren btw :wink:

Je kan op 3 manieren de esc’s kalibreren :

1- 1 voor 1 direct op je ontvanger.

2- Via cli in cleanflight :

Connect de USB connector p het bordje en ga naar de CLI en typ hier volgende commandos op volgorde (begin met NIET aangesloten lipo en verwijderde props!)

• set mincommand = 2000 [ENTER]
  • save [ENTER]
  • set mincommand = 1000 [ENTER]
  • connect nu lipo en je zul je horen dat de regelaars in de calibratie mode komen
  • save [ENTER]
  • Nu zul je de calibratie bevestiging van alle regelaars horen

3- Via de sliders in motor/servo tab van cleanflight >> sliders max >> lipo eraan>> sliders naar minimaal.

heel erg bedankt voor alle reacties!
ik heb de reciever weten te binden met een externe batterij.
en ga nu alle tips in acht nemen om deze drones de lucht in te krijgen!

als ik nieuws heb laat ik het gelijk weten!

groet,
kevin.

en over de antenne van de vtx:

ik heb helemaal geen vtx board en camera aangesloten op het moment.

er kan volgens mij niks doorbranden op deze manier toch?

groet,
kevin

een kleine update,

ik heb alle tips geprobeerd, maar niks geeft verbetering.

de reciever wilt alleen aan gaan met een externe batterij.
(ik heb hem al gebind)
als ik de wit,rood,zwart kabel in de PPM/ch1 stop dan zou hij aan moeten gaan toch?
ik zie nergens op internet dat er nog een extra 5v aansluiting op moet…

daarnaast krijg ik de calibratie op geen 1 manier compleet.

vooral het feit dat de naze32 geen of verkeerde geluiden maakt op incorrecte tijden in het process.
zoals: stap 1: master op max - lipo aanlsuiten - nu komen er piepjes (bij mij geen geluid)
stap 2: master op min - nog een paar piepjes ( nu beginnen de piepjes van stap 1 pas… gevolgd met de piepjes van stap 2)

in CLI kreeg k het ook niet voor elkaar ( weer geen geluid op SAVE )
en op de transmitter ook geen succes op het moment.

handen in het haar :stuck_out_tongue:
en ik ga een andere FC proberen. die naze imitaties van banggood schijnen niet zo denderend te zijn.

groet kevin.

PS: is er iemand in of rondom nijmegen die mij zou kunnen helpen?

nogmaals neem een connector met een rode en zwarte draad sluit die aan op b/vcc van je receiver soldeer de rode andere eind op het bord 5volt naast de knop en zet de zwarte op de ground nu moet je stroom krijgen via de pcb dus receiver heeft stroom probleem 1 opgelost

de calibratie is en ander probleem en vermoed toch dat het in het bordje zit de cc3d of naze32
ik zelf heb hier ook nog een eachine staan DIY heb net getest op de 5volt met multimeter en daar zit stroom op
dus kan je die dus gebruiken ps wat voor bord heb je bekijk de aansluiting!!!

EDIT: foto’s toegevoegd

hmmm ik ik lees er over heen maar je hebt een naze 32 dat bord is niet goed volgens mij bekijk de foto
ik heb een upgrade besteld en ga eens kijken of die wel goed zit de connectoren zitten volgens mij niet goed
let goed op de + en min en de paralel kabel van rechts naar het bord links kabel omdraaien wil niet ivm de pinnen die boven zitten of onder kijk je naar de upgrade van de eachine naze dan zit die wel goed

HIER LINK

Ik denk ook dat er ergens iets niet goed is aangesloten. Gaat de naze32 ook aan alleen met een lipo of alleen als je usb erin zit ?

de kabel van de naze32 zat inderdaad verkeerd om. dikke productie fout dus!

omgewisseld en 1 drone is gecalibreerd!
de andere heeft nog 2 twitchende motoren.

maar we kunnen in ieder geval verder.

heel erg bedankt alvast.

groetjes, kevin.