nieuwe 250 size mini quadcopter

Nadat ik mijn mini tricopter heb klaar gemaakt (viewtopic.php?f=10&t=2697) had ik zin in nog een nieuw projectje. Ik heb altijd gevlogen met een zelf gemaakte blackout achtige mini quad en wilde iets nieuws proberen! Met mijn tricopter projectje heb ik 14 mm carbon buis als armen gebruikt ipv 3 mm carbon plaat. Ik kwam zo op het idee om zo ook een mini quadcopter te bouwen en dan met alle electronica binnen in de quad zonder dat er echt veel kabels van de buitenkant zichtbaar zijn.
Hier onder het filmpje van mijn bouwverslag!
Laat me weten wat je ervan denkt.

Haha gaaf dit :slight_smile:

Inderdaad, mooi om te zien!

haha, dank je!

zo, dat is zelfbouw in de overtreffende trap. gaaf!

Hey Raymon,

Ziet er goed uit!

Ik ben zelf ook bezig met me eigen frame te frezen alleen ik heb nog niet echt een geschikt adres kunnen vinden voor betaalbaar carbon.

Heb jij nog suggesties voor goeie carbon leveranciers ?

Weet niet of dit wat is Stefan ?

ik haal mijn carbon meestal van ebay, dit is meestal goedkoper maar niet altijd beter, dus wees gewaarschuwd. Maar de laatste tijd haal ik het hier vandaan: http://www.ebay.nl/itm/281624988791?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

dit is erg goed en sterk carbon voor weinig geld. maar denk om je veiligheid als je carbon gaat frezen! Het stof wat hier af komt is erg kanker verwekkend!

Ja !!

Dat was precies wat ik zocht en ook nog prima prijzen.

Veel dank [member=315]Schiksie[/member]

Ik had eBay ook al afgezocht maar niets geschiktst kunnen vinden , bedankt voor de link [member=445]raymonkroeze[/member] .

Het frezen doe ik in een bak met water.
En mijn cnc freesmachine staat in een geluidsdichte kast.

Dat is helemaal ideaal!

ziet er goed uit, zeer netjes gedaan :thumbup:

Mooi gemaakt :slight_smile:
leuk ontwerp ook lijkt een beetje op de Vortex !

:slight_smile:
één dingetje wat me opvalt .
de motoren draadjes steken uit.
omdat je ze zo doorvoert .
je hebt wel kans dat de draadjes eerder beschadigen .

dat zou ik misschien aanpassen .

Eens met [member=272]pufpuf[/member], die motordraden zitten wat gevaarlijk. Verder een erg mooie quad! Hoe dik is het koper op je PDB?

Ik heb daar nog niet eens over nagedacht over die draden. Zal eens even bedenken hoe ik dit ga oplossen. Bedankt voor het advies!!
Hoe dik de koper precies is weet ik niet. ik moet met de CNC 0.2 mm diep frezen wil ik er goed door heen komen. Maar de PDB kan de amps prima aan hoor! Hij word niet warm of niets. alleen van de electronica zelf word het een beetje warm.

Ik heb gisteravond nog even weer gevlogen om hem verder te tunen. Maar ben tot de conclusie gekomen dat ik de bullnose props ga verwisselen voor 5x4 props. De vliegtijden zijn echt veel te kort (zo’n 3 min). En eigenlijk heeft deze setup te veel power. Ik heb de fpv cam met een hoek van 10 graden omhoog staan en ik zie echt alleen maar de grond als ik snel vooruit vlieg. Nu ga ik zowieso ook de cam wat verder omhoog zetten.

In welke hoek hebben jullie de fpv cam staan?

Je zou die CF buizen iets langer kunnen afzagen zodat ze iets voorbij de motors komen. Gaatje vanboven in de buis om draden door te laten lopen, zijn ze beschermd als je wat radslagen maakt… ;D

De instelling van de FPV cam is iets persoonlijk maar merk wel hoe schuiner je hem plaats, des te sneller je gaat/moet vliegen :slight_smile:

Als je de motors een kwart draait zodat de draden naar voor/achter wijzen naar het midden van de quad? Nog niet perfect maar allicht een stuk beter dan recht opzij wijzen. Mijn cam staat op 20 graden en zelfs dat is soms nog wat weinig als ik in bochten hard aan het remmen ben (driften).

What the F#ck is dat op 6:18??? Lijkt wel een dooie eend of zo…

Muhahahaha :slight_smile:

een dooie eend :slight_smile:
dat is een lijmpistool die een eend nadoet .