nieuwe 180 mini quadcopter project

De afgelopen week ben ik helemaal overtuigd om eens een 180 quadje te proberen. Ik ben al een langere tijd bezig met het ontwerpen van zo’n kleine quadcopter en vandaag heb ik eindelijk mijn ontwerp klaar!
Deze week krijg ik mijn carbon binnen en ga dan meteen mijn CNC machine aan het werk zetten. Ik ga hiervan dan ook weer een video online zetten die ik hier ook ga posten. Dus hou het in de gaten :wink:
Zie de foto’s van mijn ontwerp!

Ik houd jullie op de hoogte:P

Graag suggesties etc :stuck_out_tongue:

Hier zijn de 2 bij behorende filmpjes:P

Waar zijn die verdiepte vakjes in de bodemplaat voor? Daar zit vast iets doordachts achter :wink:
Ga je ook een eigen PDB ontwerpen/maken?

Ik ga de bodemplaat uit 5 mm carbon maken (wil dat hij parkeergarage proof wordt. haha). die vakjes zijn ervoor om het gewicht laag te houden. Precies boven de vakjes komt de PDB, zodat die mooi weggezakt zit in de carbonplaat.

Ik heb inmiddels het frame helemaal klaar! Nou ja, 2 eigenlijk :lol:
Zie hieronder de foto’s van het frame. Ik zal vanavond of morgen de bouwvideo uploaden en dan hier posten:P

Ziet er goed uit!
Ik ben benieuwd naar de fpv camera bevestiging. Hoe zit dat precies?

Dank je! Dat is misschien lastig te zien op de foto’s, maar de mount heb ik ontworpen voor een pz0420M fpv cam. In video zal het denk ik wel duidelijker worden, maar ik heb hem zo ontworpen dat je heel gemakkelijk de camera van hoek kan veranderen. Hij hangt zeg maar tussen 2 platen carbon met een kantel systeem. Ik heb altijd problemen hiermee dus heb met deze mount het probleem opgelost! en het werkt beter dan verwacht :smiley:

Hierbij de build video van deze 180 mini quad :stuck_out_tongue:

En hierbij deel 2:

Echt heel tof zo’n CNC machine!

Vette shit :clap:

Vet! Ziet er al best getuned uit. En +1 voor Dexter Gordon :thumbup:

Hij vliegt ook best fijn, maar soms heb ik nog van die wobbles. Die moeten er nog ff uit.

Bij deze nog ff een kort filmpje van een testvlucht na een tuning sessie. Ik heb nu al meerdere keren gevlogen met deze quad met betaflight erop. Maar jeetje, hij vliegt zo strak dat het wel en simulator lijkt, echt geweldig.

Hierbij een fpv video van deze quad!