Nieuw lid vanuit rotterdam, overgestapt van modelbouwforum :)

Merk dat modelbouwforum wat minder toegespitst is op FPV racing, dus ik probeer dit forum, eerste hit in Google :slight_smile:

Ben al enkele jaren bekend met de RC heli hobby, begonnen met fixed-pitch heli van Walkera, daarna overgestapt of wat groters, een trex 600 nitro heli. Bij een vliegclub gezeten, les gehad etc. Maar ja, door verhuizing en gezinsleven heb ik de heli hobby op een lager pitje gezet. Na aantal jaren heb ik toch weer zin om het op te pakken.

Inmiddels groot deel van de heli’s verkocht, maar heb nog een DJI F450 staan, uitgebouwd met FPV. Mijn doel is deze om te zetten naar een moderner H frame. Vandaar ook mijn inschrijving tot dit forum, hopelijk kan ik hier wat tips krijgen.

Ido welkom. A.s. woensdagavond treffen een aantal uit regio Rotterdam elkaar in Hardinxveld-Giessendam.

bedankt voor de tip

Welkom Ido.

Je zal hier niet veel vinden voor een DJI F450, des te meer over mini size quadjes.
Doe je inlezen en stel je vragen en wie weet krijgen we je nog aan de 250/180 size mini racer.

mijn doel was om componenten te hergebruiken, inmiddels ben ik er achter dat dit slecht kan en heb ik besloten om een nieuwe quad te bouwen, vermoedelijk een blackout clone g10 of carbon, daar ben ik nog niet over uit. Dus het is gelukt om me aan een 250 drone te krijgen :slight_smile:

Ik heb nog een nieuwe black-out clone Carbon te koop staan. Wellicht is dat wat voor je?

Thanks, interesse wel, welke versie van de PDB is het?

oh wacht 6" arms ipv 5 zie ik. Ik wil juist voor 5" gaan

Ido. De 6 inch armen passen uiteraard ook 5 inch props op.
Bv de 5x4.5 bullnose props.

De gering grotere spanwijdte geeft dan als bonis nog es een stabieler vliegende quad.