Nieuw lid uit Utrecht

Hallo allemaal!

Ik zou me even voorstellen aan jullie, mijn naam is Daan, 31 jaar en ik woon sinds kort in Utrecht.
Hiervoor heb ik in Drenthe gewoond waar ik redelijk veel RC gevlogen heb (meer met vliegtuigen dan met helis) maar door mijn verhuizing naar Utrecht is het modelvliegen eigenlijk zo goed als stil komen te staan.
Nu begon het me laatste tijd steeds meer te kriebelen om te gaan vliegen en vooral om me in de fpv te gaan storten dus zo kwam ik via wat googlen dit forum tegen, blijkt dat fpv racing gewoon al echt leeft in NL! :smiley:
Het nadeel is alleen wel dat ik door de bomen het bos niet echt meer kan zien, zou ik beginnen met de Versacopter van Flitetest? Bestel ik iets bij Hobbyking? Of zou ik gewoon beginnen met iets wat RTF is? Het meeste moeite heb ik nog met de keuze in een goede bril, hoe kom ik er achter wat fijn is en meegroeit met mijn progressie? En is mijn Spektrum DX6i nog afdoende voor de hobby?
Kortom een hele hoop vragen waar ik door onder andere op dit forum te zitten achter kan komen.
Daarnaast: zijn er meer mensen uit deze regio die fpv vliegen? Organiseren jullie al ‘race dagen’?

Ik hoop jullie nog veel te spreken, hier op het forum maar het liefst nog in het echt met het vliegen!

Groeten, Daan

hallo, ik ben ook nog maar pas lid en ik heb al heel wat uren doorgebracht op dit forum. Lekker veel leesplezier hier en al heel wat nuttige dingen gevonden.

Welkom Daan!, ik heb je een PM gestuurd over het whatsapp groepje van mensen uit utrecht, we zijn nu met 12 man. We organiseren geregeld vlieg sessie en delen info uit over drones… Als je zin hebt om lekker me te lullen stuur me dan je 06 nummer.

Welkom op het forum !

Welkom Daan :slight_smile:

Welkom!

Ik vlieg zelf met een DX8 en dat werkt prima. Wel handig om als ontvanger de PPM ontvanger van Lemon RX in gedachten te houden. Dan hoef je maar 1 stekkertje tussen ontvanger en flightcontroller te gebruiken ipv. voor elk kanaal eentje.

Die Versacopter van Flitetest vind ik persoonlijk een beetje de Amerikaanse pick-up onder de racequads.
Groot, log, zwaar. Het idee is mooi en hij vliegt smooth maar het lijkt me niet echt een snel en wendbaar racemonster.
Meer iets om laidback mee te cruisen. Lekkere Reggae op de iPod, zonnetje erbij, haartjes in de wind: een echte Yank dus :wink:

Ze hebben bij Multirotorparts ook ZMR250 frames en PDB’s momenteel, veel waar voor je geld en gewoon uit Nederland.

Welkom Daan ! dus je kunt al vliegen ? nou dan moet een multirotorcopter niet zo’n probleem
voor je zijn, als transmitter is de jouwe denk ik genoeg, later… :slight_smile: zul je misschien een Taranis plus van frSKY willen,
voor de telemetrie, Het FPV “gebeuren” is toch wel het zelfmaken en als je dat leuk vind ben je hier goed !
Wat bril/goggle betreft, moet je eigenlijk iets proberen voordat je iets duurs koopt, ook hier zijn goedkopere opties,
die misschien wel wat lomper zijn, maar wel net zo goed…

Maar goed nogmaals… Welkom ! (bij het begin van een leuke FPV copter hobby)