Nieuw lid, quadcopter 250, Rotterdam

Hallo iedereen,

Ook stel ik me even voor. Ook ik ben tussen de 30 en 40 ;). Sinds half jaartje bezig met het bouwen en vliegen van kleine race quadcopers. Ik ben begonnen met een HobbyKing FPV250 Racer die ik bestelde uit de USA. Ik wist toen nog niet dat je 25% importkosten moest betalen, waardoor deze drone en alle toebehoren zoals receiver en transmitter etc wat duurder uitviel dan verwacht. Het was echter een prima ding om mee te starten. 1706 motortjes en een kk2 bordje en een 1000mah 3s lipo. Lekker licht, wendbaar en sterk. Paar uur knutselen en zoeken op fora hoe dat ding in elkaar te zetten. Erg leerzaam. Helaas raakte ik hem op mijn eerste echte vlucht bijna kwijt door op een te grote afstand de oriëntatie kwijt te raken en 400m verderop hem uit het oog te verliezen. Lag uiteindelijk bovenop een kassenkomplex. Na een uur of twee zoeken (een pieper om hem te localiseren had ik toen nog niet) op het dak gevonden. Een aardige boer gaf me toegang gaf tot de kas en via een ladder kon ik m van t dak plukken. Hierna maar snel wat led lichtjes en een pieper op een aux kanaal geïnstalleerd. Wat maanden later een QAV250 imitatie frame (wel van echt carbon) besteld uit Hong Kong met 2208 motors met 5030 props, een cc3d bord en 1300mah lipo’s. Deze setup wat cleaner uitgevoerd en uiteindelijk getuned met openpilot. Duidelijk een stap professioneler. Ik had het niet verwacht, maar dat ding vliegt als de brandweer. Toen ik het vliegen op zicht onder controle had, een fatshark FPV setje gekocht en geïnstalleerd. Een nieuwe wereld ging open. Vliegen als een vogel, zo cool. Wel altijd nog in auto-level mode. Knallen tussen bomen door, onder/langs obstakels, over water, modder en vanalles om het spannend te maken. Ondertussen zo vertrouwd geraakt dat ik nu ook op acro modes loops en flips kan doen (vandaag voor het eerst gedaan). Helemaal geniaal. Wel behoorlijk wat props gemold, een motortje en vanalles verbogen maar hij vliegt nog steeds. Ik zal wat foto’s oploaden en wat filmpjes.

Ik hoop dat ik binnenkort een keer kan meedoen aan een race. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Groet
Deem

Welkom Deem!

Welkom [emoji106]