Nieuw in Rosmalen

Hoi allen,

Ik ben Jimmy, 35 jaar en woon sinds een jaar of 2 in Rosmalen. Sinds de FPV race in Dubai (2016?) al geïnteresseerd geraakt maar nooit de stap genomen omdat de drempel vrij hoog is/was. Je moe(s)t kunnen solderen en toch best wel veel dingen leren/weten.

Sinds iets meer dan een maand in het bezit van een DJI FPV. Omdat ik al vrij snel uitgekeken was op de veilige vliegmodus heb ik DRL op Steam gekocht om te oefenen. Vervolgens een iets te harde landing gemaakt in manual waarbij mijn camera (gimbal) het begaf (die drones in de sim balloonen iets meer terwijl de DJI drone snel daalt wat ervoor zorgde dat ik sneller bij de grond was dan verwacht). Ik heb zelf een nieuwe camera/gimbal gekocht en gemonteerd maar ben toch wat huiverig om nog manual te vliegen met een drone van 700 euro die bij de lichtste aanraking in 1000 stukjes uiteen knalt.

Ben al even aan het zoeken naar een eventueel zelfbouw drone. Heb logischerwijs de DJI Goggles v2.0 en wil digitaal blijven vliegen (ik vind de ervaring van het vliegen boeiender dan de beelden die je eventueel met een gopro maakt). Als ik het goed begrijp moet ik dan een digitale VTX hebben (Caddx of DJI FPV Air unit). Ik heb een Frsky Taranis x9 lite besteld (FCC vanwege range, neem aan dat ik dan een receiver nodig heb die werkt met FCC ipv LBT) omdat de DJI remote uit het combo pakket vrijwel exclusief met de bijbehorende drone werkt. Ik zat eraan te denken om met iets kleins te beginnen dat ook eventueel in huis gebruikt kan worden. Echter ben ik zelfs na tientallen YouTube video’s niet zeker van mijn zaak. Kan iedere flightcontroller met iedere ESC of moet ik nog ergens op letten? Vaak komen ze in stacks, maar kan ik elke motor monteren op elke stack? Ik vind het niet erg om te prutsen maar onderdelen kopen die vervolgens niet compatible zijn vind ik toch zonde van het geld.

Zou deze stack: https://nl.aliexpress.com/item/4001116059594.html?spm=a2g0o.cart.0.0.4c663c00RAtJtv&mp=1 bijvoorbeeld werken met een Caddx Vista en past het op dit frame https://nl.aliexpress.com/item/4001116059594.html?spm=a2g0o.cart.0.0.4c663c00RAtJtv&mp=1. En is het überhaupt slim of ben ik geld aan het verspillen als ik een Caddx Vista/Nebula op een Mini/Micro quad zet?

Zoveel vragen waar ik geen simpel antwoord op kan vinden.

Anyway, zijn er op dit forum mensen die in de regio 's-Hertogenbosch die ervaring hebben met het zelf bouwen van quads en die in deze buurt vliegen? Zou graag in contact komen.

Groetjes.