Nieuw in FPV racing. Even voorstellen en hulp gevraagd

Hallo,

Mijn naam is André. Ik ben 15 jaar oud. Ik ben al een aantal weken geobsedeerd door drones en drone racing. Ik zou echt heel graag fpv racing als een hobby gaan nemen alleen weet ik niet hoe en wat. Kunnen jullie me helpen? Hebben jullie misschien wat beginner tips voor me en kunnnen jullie zeggen wat ik allemaal moet doen om hiermee te beginnen?

Alvast bedankt :smiley: :smiley:

Welkom Andre,

Waar kom je vandaan?

[member=715]Magnusaga[/member] ik kom uit dronten

Hey André ! Ik ben ook 15jaar en ben nu 2 maand bezig met FPV quadcopters. Ik begon met een qav250 frame van banggood. Heb er een paar goedkope esc op gedaan. “Het vloog” ben na een maandje aan het sparen gegaan voor een echte proffesionele quadcopter. Heb bij quadcoptersenzo.nl dit gekocht:

EpiQuad 210X frame (super dik frame, niet te breken.)
Littlebees 20a esc.
EMax 2300kv motor.
Hs1177 surveilzone FPV cam.
EpiPdb
FC: maakt niet uit.

En heb nu een super strakke FPV quad. Dus als ik jouw was zou ik gelijk een goede quad kopen.

Vragen ? Citeer me even zodat ik het zie :).

Groetjes,
Dennis.

~ YouTube =DroneD ~

Hallo Dennis,
bedankt voor de tip :smiley:
ik weet amper wat af van het bouwen van een quad. Heb je misschien nog wat tips daarvoor?

Hey André. Check vooral veel YouTube ! Zorg ook dat je een whatsapp groep vind in je eigen regio die kunnen je ook vaak helpen!

Met vriendelijke groet,
Dennis.

~ YouTube =DroneD ~

De whatsapp groep Apeldoorn heeft ook een aantal leden uit kampen…

Bedankt!

Kan ik niet beter gewoon een kant en klare fpv quad kopen? ik weet namelijk totaal niet hoe je zon ding moet bouwen.

Kant en klaar zou ik niet doen. Als je zelf bouwt leer je er nog heel veel van. Beter quadcopters moet je ook zelf bouwen. Denk dat je met een zelfbouw goedkoper uit bent en veel betere spullen kan nemen. Check YouTube filmpjes met Build video’s om het een beetje te begrijpen. Ik woon zelf in Friesland dus om naar je toe te komen [emoji16].

~ YouTube =DroneD ~

Hi,

Ben nog nieuw hier, het virus heeft toegeslagen!
In de toekomst zal ik vaker wat posten.

Groet,
Dennis

[member=803]DroneD[/member] Welke controller heb je en welke fpv bril enzo?

Ik had de Futaba T7C. Heb nu bij m’n nieuwe quad een taranis X9D gekocht, super fijn ! Ik heb een diy FPV bril van banggood gekocht: http://m.banggood.com/5-Inch-Display-5_8G-32CH-Googles-DIY-FPV-Video-Glasses-For-Multicopter-p-1023732.html

Hij werkt prima voor beginners ! Mocht je gelijk een hoop geld willen spenderen koop dan een Fatshark dominator v3.

~ YouTube =DroneD ~

Welkom André :thumbup:

• Wat is je ervaring met het vliegen van multicopters ?

• Wat is je budget ?

Begin eens lekker simpel om de filmpjes van Bruce op YouTube te bekijken. Is al wel wat oudere serie en onderdelen zijn tegenwoordig veranderd, maar legt de basics prima uit. Als je jezelf een beetje verdiept in de onderdelen wordt het bouwen er alleen maar makkelijker op. Denk aan pdb enz enz.
Oh ja. Investeer in goed gereedschap! Een goede soldeerbout is bijvoorbeeld een must als je mij vraagt.

Benieuwd wat je keuze gaat worden.
Succes!

Ik heb nog geen ervaring met het vliegen van multicopters. Ik heb wel verschillende RC vliegtuigen bestuurd.

Ik heb niet echt een budget

Okee dankjewel :smiley:

Ok als je een vliegtuig kan besturen gaat een multicopter je ook wel lukken :slight_smile:

Mijn advies zou ook zijn om er zelf 1 te bouwen aangezien je dan na een crash ook weet hoe dingen te repareren.

Kijk eens goed naar de bouwverslagen :

[member=315]Schiksie[/member] [member=803]DroneD[/member] [member=401]Mies1977[/member] [member=715]Magnusaga[/member] Zouden jullie een hele setup voor mij kunnen maken? Met een FPV setup en een racing quad? Gewoon met standaard dingen die je sowieso nodig hebt die een goed zijn. Ik heb geen budget maar het liefst niet al te duur.

Alvast bedankt :smiley:

Natuurlijk wil ik dat.

[member=223]walterkort[/member] Heeft ook al meerder boodschappen lijstjes gemaakt voor verschillende frames. Maar dit is natuurlijk altijd aan te passen.

Wat je sowieso nodig hebt zijn:

Goede soldeerbout plus 60/40 soldeer tin.
Elektra draad. Met siliconen huls werkt het fijnst, Flexibel, kan beter tegen warmte en gaat minder snel kapot.
Krimpkous

Frame. Het liefst carbon aangezien je veel gaat crashen.
Motoren x4
Esc’s x4
Een Flightcontroller (Maakt niet heel veel uit welke, er zijn hier op het forum verschillende meningen te vinden),
Aantal voorbeelden zijn Xracer f303, Spracing F3 (verschillende versies), Kiss (heeft ook esc’s) en anders doet een Naze32 het ook bij
heel veel mensen het nog prima.
Fpv camera. De HS1177 is een van de meest gebruikte.
XT60 connectoren
Video zender
Een video bril of een scherm
Radio zender. Spektrum, Frsky, Futaba en noem maar op
Radio ontvanger

Mocht ik wat vergeten zijn hoor ik het graag.

Kijk voor onderdelen eens op www.quadcoptersenzo.nl of op www.multirotorparts.nl
Dit zijn nederlandse webshops. Veel onderdelen zijn hier prima te verkrijgen.

Toch ontkom je er waarschijnlijk niet aan om onderdelen uit het buitenland te laten komen.

Succes met je zoektocht. Bij vragen stel ze gerust.

Setup (wat ik op het moment zou kopen)

• Frame 210 (eigenkeus)
  • pdb (eigenkeus)
  • FC motolab F3
  • Motor: emax 2300KV
  • Aikon 30a bl heli s esc.
  • FPV cam: hs1177
  • FPV bril: ik heb diy van banggood. Fatshark zijn de betere.
  • vtx: (eigenkeus)
  • zender; ik heb een FrSky die het super doet maar ook je eigen keus.
  • Ontvanger die bij de zender hoort.
  • Aomway antennes voor de vtx.

Must have:
-kwalitatieve soldeerbout.

• grote stukken krimpkous voor om de esc.
    -evt pigtail voor de vtx.
    -kniptang

Alles is wel te verkrijgen (behalve must have): quadcoptersenzo.nl/multirotorparts.com/banggood.com

Groetjes !

~ YouTube =DroneD ~