Net begonnen en al toe aan een nieuwe radio

Hallo,

Ik heb de turnigy tgi-i6 radio met transmitter (geen ppm) en kom er na twee weken gebruik achter dat ik een betere wil.

Ik zie veel FrSky taranis X9D voorbij komen en vraag me af welke radio-reciever combo ik moet kopen om op de toekomst voorbereid te zijn.

Is de X9D met X8R een goede combinatie?
Zijn er nog alternatieven in deze prijsrange?
De orangeRx lees ik ook wel goede verhalen over.

Ik gebruik de full naze32.

De D4R-II is erg populair vanwege zijn kleine formaat en word veel gebruikt.

Die heb ik ook voorbij zien komen. Kan je met de X8R niet meer?

Ligt eraan wat je wil… als het alleen manueel FPV vliegen is met wat telemetry, dan is de D4R-II meer dan voldoende.
Kan op PPM werken waardoor je ook de kabelbos kwijt bent.

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__14352__FrSky_V8R4_II_2_4Ghz_4CH_Receiver.html

die receivers kosten niet veel vind ik persoonlijk.
deze die ik show gaat in mij Nieuwe project een micro
3,5 gram 1,5 2. km range

ik ben erg blij met mijn frsky taranis :slight_smile:
in het begin lijkt menu veel
maar al naa 1 week word het begrijpelijker.
heel veel functies
ook binnen in kun je de sticks naar persoonlijke wens zetten
alleen is hij overal out of stock :slight_smile:
daarom heb ik hem uit amerika besteld 14 dagen geleden
ik kon niet meer wachten :slight_smile:

Frsky xd9 taranis plus met d4r-ii Top apparaat met eindeloos veel mogelijkheden. Mn beste koop dit jaar op mn mini na natuurlijk :lol: de bijgeleverde ontvanger zit in mn f450 die nu ook de telemetrie door stuurt naar de zender. ( hier zit nog wel een zaggometry kabeltje tussen)
De d4r zit op mn mini waarmee je de voltage kan lezen op je taranis of gesproken.

De d4r dus. Deze is alleen 4 kanaals. Kan ik dan ook aux kanalen bedienen om bijv. Horizon/angle aan/uit te schakelen?

Als ik batterijmonitoring wil. Heb ik dan nog een aparte module nodig? Mijn huidige RX wordt via de naze32 gevoed dus hij ziet noet dat de voeding in zakt. Of Moet ik hem rechtstreeks op de stroom distributie aansluiten?

De D4R heeft 4 kanalen met een pwm aansluiting (kabeltjes per kanaal), met ppm (alles over een kabel) heeft deze er afhankelijk van de firmware 6-8 kanalen, ruim zat dus. Voltage van de batterij meten laten we lekker aan de Naze32 over, die kan dat vervolgens aan de D4R doorgeven via telemetry. De voeding kan je ook bij de Naze aansluiten, als er maar ongeveer 5 volt ingaat is de D4R happy. Hieronder even een paar plaatjes, is handiger.

Voeding en ppm (signaal):

Telemetry:

Mooi schema.

Nu dacht ik toch echt dat er zo juist nog een ander plaatje in je post stond :crazy: :crazy:

Ik heb net de taranis met d4r besteld bij hobyking!

en dan het laatste plaatje :slight_smile:
powerbus ,is dus 12 volt rechtstreeks van je lipo
en tussen die en je frsky zit nog één plekje.
en daar hoort je beeper :slight_smile:

ja ik heb ook een studie gevolgd Naze32

Bij mij komt de voeding voor de naze via de esc stekkers, extra power aansluiting lijkt me overbodig.

De buzzer aansluiting; kan je daar elke simpele buzzer op aansluiten?

die voeding op je naze is weer nodig om je telemetrie en communicatie goed te laten verlopen met je zender .
als je dat niet hebt werken bepaalde functies niet .
het aangeven van het voltage naar je zender gaat dan mis
dat gedeelte heeft dat nodig

dat had ik namelijk :wink:
2 stroom draadjes rechts streeks van je lipo
1 voor je Vtx andere voor je naze 32

en laat je niet gek maken door al de draadjes :slight_smile:
vooral de kleuren maakte me helemaal gek
paars,word rood,geel word zwart :frowning:

deze is ook handig
http://www.abusemark.com/downloads/naze32_rev3.pdf

Dank je. Ik ga het eens bestuderen, eerst wachten tot m’n pakketje er is…

Ja surfer, dat eerste diagram was een beetje overkill dus heb ik m’n post aangepast.

En op de buzzer port komt een simpele 5v piezo buzzer inderdaad.

Nu had ik eerst de mode 1 versie besteld bij hobbyking. Lees ik bij oscar liang (is dat een bekende autoriteit op dit gebied?) daarna dat mode 2 beter is voor quads :expressionless:

Meteen chat gestart bij hobbyking en ze konden de bestelling nog omzetten naar mode 2 pfffff… :thumbup:

Met 15 minuten en een schroevendraaier kan je de taranis tussen mode1&2 wisselen :wink:

Dat had ik me daarna ook bedacht; gewoon de controls verwisselen van positie.

Toch wel lekker :grin: beter in 1 keer goed…