Naze32 van update voorzien tijdens aanpassen setup

ik ben bezig met mijn lang uitgestelde upgrade ronde voor mn 2 quads, ofwel ik heb aanvullende spullen besteld om mn eerste quad weer operationeel te krijgen en dat betekende dat de X8R ontvanger van de kleine quad af moest en weer terug naar mn andere. Gelijk de kans schoon gezien om de kabel management op orde te krijgen camera anders aan te sluiten, taranis te updaten en de Naze32 te updaten. Gauw door wat menu’s gelopen kijken of de receiver netjes ontvangt wat mn zender stuurt, even gekeken op het bureau zonder props loopt allemaal netjes zelfs soepeler dan ervoor. Ook met pitch roll en yaw even geprobeerd prima! Dus ik naar mn zolder props gemonteerd bril meegenomen of de strepen in beeld weg zijn. Esc’s ge-armed de props spinnen nu ook zonder input zachtjes precies waar ik op uit was prima. Dus ik corrigeer mn positie lichtjes om aanstalte te maken om voorzichtig op te stijgen begint dat ding ineens op vol gas te trippen als een bromvlieg die tegen een hete lamp aan gevlogen is. Ik geprobeerd te troubleshooten accelerometer gereset e.d. nogmaals proberen weer hetzelfde. De kingkong props helemaal naar de mallemoeren gevouwen… Wat kan het toch zijn…

Toen schoot het me te binnen mn naze staat 180 verdraait t.o.v. de standaard richting en dit is met de software update weer ongedaan gemaakt! tjongejonge zeg!

Als de schade tot de props beperkt is gebleven is dit wel een aardige les. Ik stel me zo voor dat als je FC ongemerkt 180 gedraaid is, dat pitch, yaw en roll allemaal omgekeerd zijn ten opzichte van wat je zou verwachten. Stuurcorrecties pakken dan precies verkeerd uit. Maar dat er vol gas gegeven wordt snap ik dan niet helemaal.

nou die stuurcorrecties escaleren gezien de flightcontroller denkt dat er alleen maar meer vermogen nodig is om te corrigeren. uiteindelijk draaien er 2 motoren op vol vermogen en tolt de quad over de laminaat vloer XD