Naze32 V6 op v5 PDB

Hi!

Vandaag een goed zooitje spullen binnengekregen om te starten met m’n ZMR250, een eerste quad!

Nu is de aansluiting op m’n pdb voor een naze32 v5, en heb ik een V6 binnen gekregen. Hoe moet ik 'm nu aansluiten? Heeft iemand tips of wellicht een linkje?

Foto:

Ik ben benieuwd of iemand me op weg kan helpen!

Hi [member=920]deaurin[/member],

Je kunt je naze op 3 manieren aansluiten op het PDB.

[ol]- is de bijgeleverde rechte pins van je Naze direct solderen op je PDB, dat gaat dan om het rijtje van 3x6 van je Naze, en het rijtje 3x6 op je PDB met de tekst naze rev5. Het nadeel hiervan is dat je Naze 90 graden gedraaid zal zijn. Je USB zit dan niet handig en je zult iets aan moeten passen in de setup om te compenseren voor die draaiing.

• De aansluitingen voor je PDB niet gebruiken en gewoon de header pins aansluiten ESC dmv het kabeltje en connector wat er aan de ESC zit. Dit is het makkelijkst om later nog iets aan te kunnen passen.
  • Je kunt kijken of de pins op je PDB CC3D op de goede plek zitten voor de aansluitingen van je Naze. Deze lijken zo op het zicht precies het zelfde te zijn en de goede kant op te wijzen. Weet niet precies of de aansluitingen van de CC3D precies het zelfde zijn als die van de Naze rev 5, maar dat is iets wat je uit zou moeten zoeken.[/ol]

Ik zelf zou voor de 2de optie gaan voor nu, dan kun je later altijd nog 3 proberen als je een beetje weet hoe het werkt.

Voor het aansluiten van je ontvanger en stroom toevoer zul je even uit moeten zoeken waar je die vandaan zult moeten halen. Dit zal sowieso met een kabeltje apart moeten.

Hoop dat je hier iets aan hebt en dat het ook een beetje duidelijk is.
Misschien dat iemand anders een betere oplossing heeft, maar dit zijn de opties waar ik aan zou denken.

Gr Dick

om die pins te controleren voor de cc3d zou je dan natuurlijk even met een multometer moetten kijken, zou niet zo ingewikkeld moetten zijn

Excuus voor de late reactie. Ik heb inmiddels je advies opgevolgd en de FC voorzien van alle header pins. Moet nog 2 ESCs snoeien en dan kan ik alles aansluiten! So far so good [emoji123].

Thanks voor je hulp!