Naze32 rev6 reageert niet meer

Ik heb mijn eerste drone gebouwd, een ZMR250 met pdb voor een naze32 rev6, 20a Dys blheli en mt2206II motoren.

Na wat opstart problemen heb ik drone in de lucht gekregen. Nu heb ik afgelopen zondag 5 keer gevlogen en de 6e keer krijg ik nog één piep en verder doet hij niks. Naze reageert niet op zender, heel vreemd. Ik heb geen crash gehad of iets dergelijks.

Nu wil ik de naze aan laptop hangen en krijg ik geen contact met cleanflight. Nieuwe firmware erop zetten lukt ook niet, ook niet met kortsluiten bootloader pins. Bij het aansluiten op de laptop gaat alle leds branden, blauw, oranje en groen.

Hier houd mijn kennis op :slight_smile:

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het op kan lossen.

Alvast bedankt.

Volgens mijn staat hij in grootmoeder mode als alles brand.
Dat is bij de rev5 wel zo in ieder geval.
Controleer als je de goede com poort hebt.
En is de piep van de naze of komt het van de esc’s(motoren)?

De piep is van de esc’s en wat is grootmoeder mode[emoji15]

Hahaha. Sorry niet grootmoeder.
Swype op de telefoon. Ik ga soms te snel.
Ik bedoelde bootloader mode.
Als de piep van de esc’s komen heeft je Naze geen stroom.
Dat is een enkele piep.
Heb ik ook gehad laatst.
Controleer de voltage naar de Naze.

Ik heb vanavond mijn naze32 rechtstreeks aan de laptop gehangen zonder voeding dus. Voeding via usb, dus dat zou goed moeten zijn.
Maar als hij in bootloader mode zit, dan is het raar dat ik er geen andere firmware op kan flashen.

Als hij op de quad zit gebruikt hij via de pdb de voeding om te functioneren.
Dat is wat je even moet je controleren.
Als hij niet niet gevoed word piepen alleen de motoren.

Oké ik zal morgen controleren.
Bedankt voor zover

Welke pdb heb je?
Is het toevallig een matek?

Ik heb een foto van mijn pdb geplaatst

Ok duidelijk geen matek.
Never mind

Het ligt niet aan de voeding. Ik heb de naze van het board gehaald en aangesloten op een 5v voeding. Ook dan gaan alle led’s branden. Ik merkte dat het gebied tussen de blauwe led en de usb aansluiting warm wordt.
Ik denk dat er toch iets niet goed zit in de naze, wat??? en oorzaak???
Ik denk dat het over is, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag [emoji4]

Ben je er al achter wat het was?
Of heb je maar een een nieuw bordje gekocht?

Nee, hij wordt heet, maar ik kan niks vinden [emoji51]

Nieuwe besteld

Ow minder. Ik zou het dan ook niet weten.
Nieuwe bestellen is dan het beste :lol:

Ik heb klotenervaringen met dat PDB; heb er al 3 gehad en alle 3 breken ze intern kapot. Steeds gezeik met de voedingen…ROMMEL ALERT!!

Als vervanger heb ik zo’n zelfde soort PDB gekocht op ebay als een Matek, een simpele met alleen een 5V en 12V uitgang. Verder geen poespas want dat kan alleen maar stuk :wink:

Ik kan mij voorstellen dat dit niet het beste PDB is, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat de FC kapot is gegaan door een fout of breuk in het PDB.
De Naze32 is via Aliexpress een betaalbare FC, maar je mag er ook niet alles van verwachten, bij mijn eerste was er een chip kapot en dit is nu de tweede. De tweede vloog goed en funtioneerde goed tot hij vast is gelopen (zo noem ik het maar even)
De derde is nu onderweg, onder het mom ‘drie maal is scheepsrecht’ gaan we het nog een keer proberen :wink:

Heb van de week ook nog een naze rev5 naar de eeuwige jachtvelden geholpen… had per ongeluk een fiche verkeerd aangesloten en 5V op een uitgang van het signaal van de ESC uitgang gezet… puf, klein wolkje en klaar voor de vuilbak. Kon nog aansluiten op cleanflight met de usb en de gyro deed het nog maar hij werd verschrikkelijk warm… ;D
Het blijft gevoelige onbeschermde elektronica waar we voorzichtig mee moeten omspringen…

Als het een originele Rev5 is, niet weggooien please :slight_smile: