Naze32 kan geen verbinding krijgen

Mijn Naze32 FC kan geen verbinding krijgen met Cleanflight of Baseflight. Wanneer ik de usb erin doe en hem verbind met de FC zegt hij:
erial port successfully opened with ID: 15
23:58:05 – No configuration received within 10 seconds, communication failed

en hij blijft dit maar doen. Weet iemand hier een oplossing voor? of waar het aan kan liggen? Dit is de eerste keer dat ik hem aansluit op de computer.

Je moet nog drivers installeren op je computer.
HIER te vinden

Ik heb gisteren ook voor het eerst een Naze aan mijn PC gehangen en liep tegen hetzelfde aan…

Er zijn 3 zaken die het kunnen zijn …
1: inderdaad de drivers… zie de cleanflight instructies op het scherm.
2: je usb kabel… probeer een andere kabel… bij mij deed hij ook niets en met een andere kabel wel.
3: je naze is nog ‘blanco’ en heeft nog geen firmware. Dan schijn je ook niet te kunnen connecten…

Ik dacht ook eerst dat het boardje niet werkte en ik weer eens een ‘foute’ chineesche cloon te pakken had…

Probeer dit eens.
Ik ben geen expert maar misschien helpt het.
Ik heb al eerder iemand ermee geholpen :wink:

Boot pinnetjes kortsluiten met twee pinnetjes .
Cleanflight openen en kies de nieuwe naze software.
no reboot aanvinken, flash when connected, en full chip erase!!!
Sluit de usb aan en hij gaat lopen.
In het filmpje laat hij de pinnetjes los tijdens het flashen gegeloof ik.
Probeer ook de pinnetjes vast te houden tijdens het flashen.

Bekijk het FILMPJE

naze met baseflight connecten was mij ook niet gelukt. ik had precies hetzelfde gedaan als wat r2go zegt en toen werkte cleanflight goed.

Ik heb een ander kabeltje gekocht… maar zie nog geen veranderingen. Het lijkt er wel op dat mn laptop het niet herkent. Meestal hoor je dan een geluidje zodra je iets via usb aansluit. Ik ga de stappen die hierboven staan nog even proberen.
Hopelijk lukt het dan wel

als je het geluid niet hoort dat je aangesloten bent zou ik het ook niet vertrouwen.

Zorg in ieder geval dat de software geïnstalleerd is op de laptop.
Lukt het niet op jou laptop, probeer een pc of andere laptop.

Helaas krijg ik hem nog steeds niet werkend:( Heb de stappen gevolgd en het lijkt erop dat hij via de usb de naze niet herkent. Heb het ook op een andere laptop geprobeerd… hier hetzelfde verhaal…

:crazy:

Zelf heb ik eens een soortgelijk probleem weten te verhelpen door de drivers te de-installeren en opnieuw te installeren. Dat kun je nog proberen.

EDIT: Dat was al geopperd. Dit heb je dus al geprobeerd. Heb je echt eerst de drivers weten te de-installeren? Want dat is wel van belang. Alleen opnieuw installeren is wellicht onvoldoende.

Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd… niks. Op internet lees ik dat het kan liggen aan een defecte CP2102 op het board, aangezien hij helemaal geen connectie kan vinden zodra ik de kabels erin doe.

Ik hoop niet dat de FC defect is, maar ik ben even clueless waar het dan aan kan liggen:s en heb nu sterk het vermoeden dat het daar aan kan liggen. Misschien maar weer effe contact opnemen met de verkoper.

Thanks voor het meedenken iedereen! :thumbup:

Misschien dat er iemand in de buurt woont die kan helpen?

Als je een andere Naze bij de hand zou hebben zou je in ieder geval kunnen uitsluiten of het probleem in de FC zit of niet. Misschien is dat te regelen.

Ik heb helaas geen 2de Naze liggen. En ik weet zo ook niet wie er hier in de buurt is die me eventueel kan helpen. Oproepje aan iemand die in Groningen woont?! :lol:

Zelf ook al 2x meegemaakt
Nu lukt het wel
Als je in de buurt van drachten komt kan ik je helpen

Bij de laatste batch van de Rev6 bleken sommige usb connectoren niet goed gesoldeerd te zijn vanuit de fabriek, neem even contact op met de verkoper en stuur desnoods even een goede scherpe foto van de achterkant van de usb connector mee.