naze32 en beeper

kort vraagje.

mijn FC is een Naze32 nu heb ik er sinds kort een beeper op geplaatst (middelste twee pinnen naast usb)
nu is het zo dat als ik vlieg ik een piep blijf horen.
1 piep om de 5 a 10 sec of zo.

Vbat staat aan en krijg ook me accu warning door over de beeper en zoek functie is ingesteld

weet iemand hoe ik die tussentijdse piep uit kan zetten
of gaat dit niet??

Geen last van hier… kan me ook niet zo snel bedenken waar dat aan zou kunnen liggen.

Heb je er niet toevallig een Lipo aan hangen die bijna leeg is?
Heb je de ontvanger wel al gekoppeld aan de zender?

Dat geeft vaak ook een ‘beep’, alleen niet om de 10sec. Meestal sneller.

Alles doet het goed verder.
Volle accu 1 x piep per 5 a 10 sec.
Als de accu leeg is dan pieperdepiep.
Ontvanger is ook gebonden en werkt prima.

Dat is als de accu spanning niet uitgelezen wordt: voltage warning
Zet die maar eens uit :wink:

Hoe bedoel je niet uitgelezen word. Ik heb vbat aan staan en krijg me Telemetrie op me zender

Heb je een bepaald alarm voltage ingesteld? Als je vliegt zakt je accuspanning door de belasting, kan best zijn dat deze daardoor het voltage alarm triggert.

Als je een accu hebt met te weinig power, kan dat inderdaad gebeuren. Op het moment dat je gaat hoveren, zou het beepen moeten stoppen.

Ohh dat kan het nog weleens zijn ja voltage alarm.
Beeper zit er net op dus nog niet mogen ervaren wat het allemaal kan.
Gaat het is even bekijken. Thanks.
Ik laat het weten als ik het gecheckt heb.

Laptop gecrasht dus nog niet kunnen veranderen maar wel gevlogen. Toch blij met me pieper haha. Boom top. Precies in het midden van 15m rondom brandnetels heuvel op. Maar me pieper heeft me wel geholpen haha.

OTG stekker kopen en je mobiel eraan hangen… werkt perfect voor on-the-road!

Die heb ik. Alleen vorige keer wou ik even iets doen en toen vloog die niet meer. Slechte ervaring mee. Maar me lappie doet het weer inmiddels vanavond even bekijken

Voltage stond idd te hoog denk dat het nu weg is. Kan het nog niet checken zondag pas

Op welk voltage heb je hem nu op ingesteld? Voor 3s hou ik zelf 10.5 volt aan, zodra ik geland ben en de motoren uitschakel klimt hij naar 11.1 volt.

Uhh max cel is 4.2 min is 3 en warning 2.9 v

4s trouwens

Ik neem aan dat je niet doorvliegt tot aan 3V per cel? Dat vind geen enkele accu leuk, en zal ook niet lang goed gaan denk ik.

Dat is op het randje of niet? Ik heb 3.3 en 3.5 Volt ingesteld. Dan kan ik mijn rondje afmaken en zit de Lipo meestal op 3.5/3.7 als ik hem ga laden.

Ja is het randje idd Royce.
3,3 is het uiterste tot waar ik ga. Heb hem iets lager ingesteld. De accu wil nog wel instorten aan het einde

Maar ga zondag weer vliegen en neem de klaptop mee en dan gaan we eens rustig kijken hoe en wat.

Als de accu instort ben je te laat en ben je te ver aan het ontladen!

Houd ook rekening met het verschil tussen belast en onbelast voltage!
Belast zakt de spanning altijd een stukje.