naze32 connecting problemen

hallo,
ik probeer mijn naze32 te verbinden met het programma baseflight maar door 1 of andere vage reden wilt hij dat niet doen ik heb heel google afgezocht maar niks wat ik probeer werkt!
wie o wie kan mijn helpen??

met vriendelijke groet joep

ps hij staat op het punt met computer en al het raam uit te gaan!

Iets meer info is wel handig in dit geval :wink:

Op welk OS draait je computer? Heb je de USB driver geïnstalleerd? Krijg je een foutmelding bij verbinden?

Windows 7
Geen fout meldingen
Welke usb driver raad je aan?

https://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBtoUARTBridgeVCPDrivers.aspx

Jij gooit wel snel wat het raam uit… merk zelf dat deze hobby met veel tegenslagen en vraagtekens gepaard kan gaan!
Maar met de juiste hulp kom je er vaak wel uit.

Haha ik heb echt een week gezocht via google en praktisch alles gedaan wat ze zeggen ik kom er maar niet uit maar ik ga die link ff proberen

Er kunnen een heleboel redenen zijn dat baseflight de naze niet herkend.
Heb je de naze nog nooit aan de computer gekoppeld?
Heb je al op een andere computer geprobeerd? Ik heb namelijk niet de drivers te hoeven installeren.
Ik zou eerst kijken als de naze wel herkend wordt door de computer zelf, dit kan je doen door naar apparaatbeheer te gaan en iets van een usb brigde te zien staan(zal zo even kijken hoe die bij mij heet). Als dat niet zo Is kan je die driver installeren.

Wanneer Windows het apparaat herkend maar je kan niet verbinden zou ik een nieuwe firmware flashen naar de naze dit doe je door in baseflight naar de firmware flash tab te gaan, de nieuwste firmware voor de naze te selecteren, op load firmware online te klikken en dan op flash firmware te klikken.
Kijk even wat het doet anders praten we wel ff via pm verder ofzo.

Edit:

plaatje van apparaatbeheer, de com port kan verschillen bij jou.
btw, heb je wel de juiste com port geselecteerd in baseflight?

mensen het is gelukt dank jullie wel!

Wat was het nou? dat is wel zo leuk voor de mensen die meegeholpen hebben.
En ook handig voor de mensen die dit probleem de volgende keer hebben.

Als ik eerlijk ben heb ik de computer aan mijn IT maatje gegeven die heeft het voor elkaar grkregen!

Die link met die driver moet werken iig. Heb m dit weekend nog gebruikt bij een kennis die ze nog niet geinstalleerd had.

Oh oké als het maar opgelost Is :wink:

Driver werkt ook gewoon, twee weken terug ook nog geïnstalleerd.
Op de Mac echter niet werkend gekregen. Nu wel op Windows 7 in een Virtual Machine.

Als ik zo vrij mag zijn dit topic te kapen.

Als ik mijn Naze32 aansluit via USB wordt deze niet opgemerkt door Windows, ik gebruik Windows 8. De lampjes van het bordje gaan wel knipperen en aan. Ik heb drivers geïnstalleerd via een hier bovenstaande link maar het bordje blijft onzichtbaar zowel in Apparaatbeheer al in Baseflight.

Zie ik iets over het hoofd?

Groeten,
Mark

Edit: probleem is opgelost. :slight_smile: Een andere USB kabel gaf de oplossing.

wat ook weleens kan helpen is de software erop nieuw op zetten. eerste keer dat de naze aangesloten word moet de driver geinstalleerd zijn en je software up to date zijn.

op flite test staat een mooie uitleg filmpje heet naze32.

zelf ben ik naar baseflight gegaan ik moet zeggen dat ik veel minder problemen heb dan met cleanflight.
ik liep ook achter de meute aan tot iemand zij van zo die gaat eraf en hier heb je baseflight sinds dien vlieg ik zonder problemen.

los van me eigen stommiteiten :oops: