Naze32 blijft biepen

Ik heb zojuist men racer in elkaar zitten (nog geen fpv-gear) en heb hem kunnen binden met men taranis, ik wil nu verdere setup doen met baseflight, mijn motoren controleren of deze goed draaien enzo maar vanaf ik mijn lipo aansluit begint mijn naze continu te beepen. elke halve seconde een beep.
Als ik hem aansluit via usb begint hij niet te beepen, wat kan dit zijn?
Ik durf verder niks doen nu, omdat ik bang ben dat hier iets mis is.

Heb je Vbat ingeschakeld in Cleanflight? Indien deze waarde niet goed ingesteld staat, gaat de buzzer piepen (low voltage warning)

Ja, deze staat ingeschakeld.
Is het normaal als ik de lipo aansluit dat de motortjes precies willen bewegen? Niet draaien, maar tikjes van een paar milimeter

lijkt er op dat het beepen van je motoren komt, dit is een signaal die je ESCs doorgeven aan je motoren. Het kan zijn dat je esc’s gekalibreerd moeten worden. Als je je quad verbonden hebt met je computer, zie je dan bij het tabblad receover dat quad op je zender reageert ?

Ja, ik sluit de quad op de pc en op de lipo aan, en onder het tabblad reciever reageren de balkjes op mijn zender.
Nog niet correct, dit moet ik nog instellen, maar ik durfde verder niks doen door dit gepiep.

Ik heb zojuist de esc’s gecalibreerd, maar het piepen blijft duren.
Ook reageren in baseflight de balkjes wel op mijn zender, maar de motortjes op mijn quad doen niks als ik throttle geef.

hmm, vreemd. reageren de motoren ook nooit als je ze via de software laat draaien? (schuifje van de motoren omhoog bewegen).

Als ik in baseflight naar het tabblad van de motoren ga, dan is standaard dat vakje al aangevinkt en staat de master slider naar boven.
Als ik dit vinkje wegdoe, stopt het biepen en dan kan ik het vinkje terug aanklikken en kan ik zelf de motoren laten draaien via de sliders. Dit werkt. Motoren laten draaien via de zender niet.

Als ik nu alles afsluit en dan terug mijn lipo op mijn quad aansluit begint het beepen terug, ik sluit deze terug aan op de pc en open baseflight en zie dat onder het tabblad motors het vinkje terug aangevinkt is en de master slider weer naar boven staat.
Dus blijkbaar komt hier toch ergens de foutmelding van, maar ik kan hier niks opslaan?

Ok, ik heb men firmware nog eens opnieuw geflasht en nu is dit opgelost.
Blijkbaar moet er ergens een foutje gebeurd zijn in de firmware waardoor de master switch van de motoren standaard aanging ofzo.

staat de throttle op je zender niet reversed?

Heb je het stroom draadtje op je vbat wel aan gesloten ?
vanaf je lipo moet een draadtje rechts streeks naar je v bat toe
Ik was die ook vergeten :wink:

Het is in orde hoor, ik heb de baseflight firmware opnieuw geflasht en nu is het opgelost.
Elke keer ik mn quad aansloot op pc en in baseflight bij test motors tabblad keek was het security-vinkje aangevinkt en stond de master throttle open. Dit gebeurde vanzelf en ik kon hier niets aan veranderen, maar na de firmware te flashen is het opgelost.
:clap:

mooi dat het nu opgelost is!
nog één tip; probeer cleanflight eens :slight_smile: