Naze32 Betaflight Failsafe

Ik heb een Naze32 rev5 met Betaflight 2.6.1 (laatste). Hij vliegt super, moet nog wel wat tunen gebeuren maar verder vliegt het super.

Nu had ik een week geleden nog een oudere versie van Betaflight (weet niet meer precies welke) en daarbij was het instellen van een failsafe heel simpel: Geen signaal --> throttle naar x (1000 in mijn geval).

Nu na een update van Betaflight (of misschien wel de cleanflight configurator) vind ik het een beetje vaag geworden, er zijn allemaal settings te vinden (iets van stage 2 etc.). Maar wat ik ook instel de throttle blijft maar omhoog gaan als ik singaal verlies.

Hier een screenshot van mijn huidige instellingen:

Weet iemand toevallig of ik een setting over het hoofd zie?

(mijn reciever failsafe staat ook op laagste throttle)

Alvast bedankt :slight_smile:

Ja ik had het ook gezien ;D, beetje ingewikkeld verhaal ha ha

Ik geloof dat de defaults prima werken; stage 2 aan, procedure op ‘land’ en rechts onderaan de failsafe throttle op 1000. Dat werkte voor mij in ieder geval, vraag me niet om de details :slight_smile:

‘Land’ heeft volgens mij als voordeel t.o.v. ‘drop’ dat hij alleen de throttle naar 1000 gooit in plaats van ook echt disarmed. Als je dan tijdens de val weer bereik krijgt is hij nog gearmed, kunnen de motoren weer gaan draaien en kan je hem nog redden. Maar weet niet zeker of ik dit goed interpreteer. Lees de links van Schiksie even door.

Klopt, zo heb ik het ook ingesteld.

Vorige week in de TU Eindhoven ook voor de eerste keer een RC probleem gehad met de Epirex (éénmalig in de trainingen) weliswaar. Op een bepaald moment geen controle meer. Nu bleek dat er verschillende piloten last van hadden, ook die met een FRSKY receiver. We hebben de schuldige dan maar zelf aangeduid, de vele antennes en wifi op de TU en de Phantom4 en Inspire One die daar de lucht aan het bezoedelen waren op de 2.4 GHz… ;D

Bedankt allemaal voor de reacties! Heb hem nu goed ingesteld! :thumbup: