Naze32 begint te piepen bij hogere throttle

Van het weekend nog ik lekker en paar batterijen leegvliegen met m’n ongetunede iniminiH op 4S. Gister probeerde ik even de ESC te kalibreren zonder veel succes en stortte naar beneden toen ik de throttle iets over de helft open gooide.

Op m’n bureau kan ik dit reproduceren met zowel Cleanflight motors tab en met de zender. Als de input van throttle net iets over de 1100 gaat, begint de buzzer de piepen. Ga ik nog hoger dan valt-ie op een gegeven moment helemaal uit. Gister in de lucht was het zelfs zo dat-ie zich halverwege nog even herpakte de failsafe aansloeg en zo stotterend naar beneden viel. Aan m’n bureau heb ik ook een paar keer gehad dat de Naze even helemaal geen sjoege meer geeft als ik de accu aansluite. De ESC starten dan wel op maar de FC blijft helemaal uit. Zodra er alleen een USB-kabel aan heeft gehangen wil-ie weer op een normale manier booten.

Ik kan m’n vinger er maar niet op leggen wat dit kan zijn. Is er een bepaalde config van de ESC’s die ik over het hoofd zie? Is het de FC die ergens doorslaat? Of is het de Pololu 5 volt step down converter (1 Amp version) die het niet meer houdt?

Naze32 rev5 draait nu Betaflight
LittleBee 20A ESC met BLheli v14.1

Heb jij hier een verklaren voor. Helemaal tof zou het zijn als je met een oplossing kunt komen :slight_smile:

Dat piepen zal het voltage alarm wel zijn. Piept hij ook als je de volt sensor uit schakelt?

Als het je voltage alarm is, dan is je batterij waarschijnlijk mesjogge(of idd mogelijk je step-down bordje).

OF je accu is gaar, OF je naze is gaar.

Doet ie het op 1.9.0 cleanflight wel normaal?

Ik heb exact hetzelfde probleem met een 1A Pololu. De 5 volt valt volgens mij helemaal weg, leds op naze32 gaan dan uit. Ik heb vrijdag denk ik een andere Pololu.

Heel toevallig twee weken geleden ook een kapotte Pololu step-down 5V/1A kapot gehad na een crash.
Alles werkte nog behalve de Naze en dus ook de ontvanger niet.

Als de Naze wel normaal via de USB functioneert, maar niet via een Lipo, dan is er iets mis met de stroom toevoer.
Probeer de Pololu eens op een andere pin op de Naze, poort 6. Dan sluit je poort 5 uit.

Meet de Pololu eens door met een Multimeter. Bij mij kwam er geen 5V meer uit de VOUT. VIN kwam nog prima binnen op de Pololu.
Zo sluit je de Pololu weer uit.

ESC’s kalibreer ik nooit. Is in principe ook niet nodig als ze voorzien zijn van de nieuwste software en de instellingen overeen komen met die van Cleanflight. Ik heb de laatste tijd nooit meer ESC’s gekalibreerd, ook geen nieuwe.

Ik heb nu een andere pololu en geen probleem meer. :slight_smile:

Gisteravond nog even met [member=1]Björn[/member] gaan troubleshooten en kwamen er eigenlijk al snel achter dat er geen leven meer zat in de rx…

Na die vervangen te hebben lijkt het er op de werkbank weer veelbelovend uit te zien.

Heb dan nog geen idee waarom-ie nou bij de besturing via de Cleanflight config dan ook zo ging piepen…‘hopelijk’ was het dan alleen een kortsluitinkje in de RX…