Naze32 Acro rev5; "No response from the boot loader, programming: FAILED"

Heb het probleem dat de Naze32 geen contact wil maken met zowel Baseflight als Cleanflight.

De Naze32 heb ik voor een half jaar geleden gekocht en getest, zowel voor als na het solderen en deed het toen nog perfect! Even een pauze genomen in deze hobby van wegen schouderoperatie (kon dus niet sleutelen). Onder tussen is mijn iMac geüpdatet met OSX El Capitan, de drivers met SiLabsUSBDriverDisk.dmg en heeft Cleanflight ook een “make over” gekregen.

Nu ik de hobby weer aan het oppakken ben kom ik tot de verrassing dat ik geen contact kan maken tussen de FC en Baseflight/Cleanflight.

Wanneer ik de FC aan de comp hang en dan bijden Bootloader pats aan elkaar link dan krijg ik alleen het blauwe licht zoals verwacht en zou moeten. De comp maakt echter geen contact met de FC en krijg zowel in Cleanflight als in Baseflight het response; “No response from the boot loader, programming: FAILED”

Ook wanneer ik de FC op de regulieren wijze probeer aan te passen krijg ik ongeveer de zelfde melding;
“01:58:04 – Serial port successfully opened with ID: 5
01:58:14 – No configuration received within 10 seconds, communication failed
01:58:14 – Serial port successfully closed”

Weet iemand wat ik fout doe, het lijkt mij persoonlijk dat de driver het niet doet. Maar welke dien ik dan te hebben… Heb namelijk SiLabsUSBDriverDisk.dmg al gedownload. :slight_smile:

Probleem is verholpen. Computer kon inderdaad geen verbinding maken met de FC, niet van wegen de driver maar door 2 verschillende maar foute USB-kabels. :slight_smile: :crazy: :geek:

Mooi :slight_smile: wat ook nog wel eens wil werken bij een dergelijke issue is Flash on connect.