Naze 32 rev.6 alleen blauwe led

Vandaag eindelijk kunnen beginnen met het bouwen van mijn eerste quad.

Afgelopen week heb ik de Naze 32 rev.6 al geflasht en kreeg verbinding met cleanflight. Daarna de pins op het bord gesoldeerd.
Nu probeerde ik hem vandaag weer te verbinden met mijn macbook maar kreeg hem niet meer verbonden. Na een aantal keer proberen lukte het nog steeds niet. Nu heb ik hem dmv de bootloader pins te verbinden opnieuw geflashed en dit werkte wel. Alleen kan ik hierna nog steeds niet verbinden met cleanflight (ook betaflight geprobeerd). Verder valt mij op dat bij het aansluiten van de usb alleen de blauwe led brand.

Weet iemand wat ik fout doe of heb ik het bord gesloopt??

Ik ben geen expert, maar voor zover ik weet staat de fc in de bootloader status als alleen het blauwe led brand en klaar om geflashed te worden.

Dit is wat ik gevonden heb over de leds.

Red+Green + Blue on solid - device is in bootloader mode
Green flashing - indicates the board is not armed (if you cant get your board to arm see below)
Green on solid - the board is armed
Green + Red on solid - board is armed and is in horizon / self level mode
Red + Green flashing one after another - board is calibrating accelerometers / compass

Er staat nergens alleen blauw :(.

Kijk dit filmpje even

Als hij de fc via met de bootloader pins flashed, zie je alleen de blauwe led branden.
Ik had laatst ook een naze32 die alleen nog blauw brandde. Ik heb er geen leven meer in gekregen [emoji17]

Bedankt voor de info. Heb het precies als op het filmpje geprobeerd maar krijg geen verbinding meer. Als ik hem zonder boothloader pins verbind brand hij ook alleen blauw en blijft hij dus waarschijnlijk in de bootloader status hangen :(.

Iemand toevallig nog een naze 32 rev5 of 6 te koop in de buurt van rotterdam?
Anders moet ik weer zo lang wachten :P.

Weinig kans in Rotterdam :slight_smile:
Heb ik ook een tijd gevraagd.
Niemand hier kon me helpen.
Dat word een nieuwe kopen vrees ik.

Toch nog even over het flashen.
Ik hou de pins vast tijdens het flashen.
Als hij klaar is laat ik pas los.
Probeer dat eens.
Of sluit de Naze aan op een andere pc.

Het vasthouden tot finished if verschenen heb ik idd ook geprobeerd maar geen succes.

Geef het op en ga een nieuwe kopen.

Bedankt voor de tips

Heb je nog gecontroleerd op kortsluiting met een multimeter na het solderen van de pinnen? Want dat moet dan haast wel mis gegaan zijn lijkt me. Misschien handig om dat alsnog even te doen, dan weet je iig waar het aan gelegen heeft.

Zojuist even gedaan en het ligt waarschijnlijk aan de + van channel 4 hierop doet de multimeter raar (geen duidelijke piep) denk dat het probleem hier ligt. Volgende keer eerst testen voor aansluiten, weer wat geleerd :P.

Als je nog geen brandlucht hebt geroken kan deze Naze misschien wel weer tot leven gewekt worden als je het probleem met die pin oplost. Mooi zondagmiddagklusje. En weet je al waar je een nieuwe gaat bestellen? Want die rev6’jes worden schaars inmiddels lijkt het. Heb je die per se nodig?

Ik denk dat ik voor de rev.5 van hobbyking ga. Heeft voor mij geen voordeel denk ik een rev6 en de rev5 is op voorraad in het eu warehouse van hobbyking dit duurde laatst een paar dagen tot mijn pakketje van hieruit geleverd was.

Heb de verbinding opnieuw gesoldeerd en goed schoongemaakt maar helaas.

Rev6 is in backorder!!!
Rev5 alleen met de pins gesoldeerd bij hobbyking.
Dus let op

Ik heb een skyline32 bij HK gekocht om het wachten op de naze32 te kunnen overbruggen. Heeft zelfde software, is ook een mooi alternatief. Als mijn naze32 rev6 binnen komt gaat die erop en blijft de skyline32 een goede back-up [emoji41]

Heb de rev5 met voorgesorteerde pins besteld, en hij is al verzonden dus zal deze week wel ergens binnen komen.
Wie weet dit weekend mijn eerste “vlucht” met een echte quadcopter. ;D

Mooizo. Ben je van plan SBUS te gaan gebruiken? Want dan heb je nog een invertor-dingetje nodig met de rev5.

Mocht je er niet uit komen dan wil ik hem wel even voor je nakijken. Als hij wel wil flashen, maar daarna niet opstart (geen knipperende led) dan is waarschijnlijk het crystalletje dood. Stuur me even een pb bij interesse.

Nee ben niet van plan om sbus te gaan gebruiken. Misschien dat dit nog komt eerst maar even dit proberen, vond het zo wel genoeg verschillende componenten. Als je met deze hobby wilt beginnen heb je al genoeg nodig, nog nooit zo vaak de post aan de deur gehad :P.

De naze had ik zondag besteld en was afgelopen zondag al binnen, deze werkt en flashen en vervolgens verbinden met cleanflight werkt ook. alleen is zojuist 1 van mijn Dys SN20A spontaan doorgebrand. dus word alsnog wachten op een nieuwe hiervan had ik geen spare besteld alleen spare motortje.

Ha ha ja dat doen ze wel eens :D. Hier zie je er bij mij een smelten.