naze 32 buzzer NIET op buzzerpins?

Op een of andere manier is de buzzeraansluiting van mijn naze (rev5) van slag geraakt. Gevolg is dat mijn buzzer nu constant piept. Het is wel raar, want ik heb aan de Naze zelf niets gedaan. Ook niet in cleanflight gezeten (het ligt dus niet aan VBAT/failsafe instellingen).

Dit euvel is opgetreden nadat ik mijn pdb heb verwisseld. Ik meet op de buzzerpins een variable voltage tussen 2-5 volt, terwijl mijn 5V output stabiel is op 5.0V. Met het eerdere pdb had ik 5.3V op de naze. Dat zou de Naze moeten kunnen hebben, afgezien van de buzzer werkt alles ook zoals het moet.

Ik heb geprobeerd de buzzer met een andere ground te verbinden, bijv de 5V ground van mn pdb en de +5V van de buzzerpin op de naze. Dan heb ik wel een stabiele 5V. De buzzer blijft dan ook constant piepen. Andersom, als ik de ground van de buzzer verbind met de +5V op mijn pdb, krijg ik dezelfde rare waarden als de +/- van de buzzer pins. Het rare is dat ik soms wel een constante 5V lijk te meten en een volgende keer is ie weer variable.

Andere buzzers geven hetzelfde resultaat. Ook de naze via een ander pdb van stroom voorzien verhelpt het niet. Ik maak hieruit op dat de stroomregulatie van de buzzerpins niet meer OK is (en dan voornamelijk de ground), wat de reden dan ook mag zijn.

Is het mogelijk de buzzer op een andere manier met een aux kanaal op de naze aan te sluiten? Heb hier via google geen antwoord op kunnen vinden. Hopelijk hebben jullie een idee :?:

De buzzer word niet door de + aangestuurd maar door de ground. Je kan dus de + van de buzzer op een willekeurige 5v aansluiting doen, alleen de - moet op het buzzer - pad van de naze.

Heb de plus even gewisseld. Geen verschil helaas!

je zult echt de buzzerpin op je naze moeten gebruiken anders krijg je idd rare dingen zoals het constant piepen.
probeer je buzzer eens rechtstreeks op je naze te solderen op daarvoor bestemde aansluiting

Even een hele stomme vraag en waarschijnlijk heb je dit al gechecked. Maar heb je niet toevallig een slider verkeerd staan in cleanflight waardoor je naze denkt dat je de knop op je zender omgezet hebt voor je buzzer?

Niet aangegeven, maar inderdaad ook al geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat.

Heb ik inderdaad ook gechecked. Zodra ik de switch schakel gaat de beeper van een constante piep naar de niet constante piep-piep-piep variant, ook zoals zou moeten.

Ik denk dat dit een mooi excuus is om over te stappen op een nieuw bordje. Voorlopig maar vliegen zonder buzzer en de quad zoeken met de sterkte van m’n RSSI signaal :slight_smile: Bedankt voor het meedenken :thumbup: