Naze 32 accelerometer

Ik heb mijn naze aangesloten. Cleanflight netjes er op gezet. Motoren doen het.
Alleen de accelerometer doet het niet. Ik zie het 3d model niet bewegen.

Ook onder het kopje sensors zie je wel dat gyro het doet maar accelerometer blijft stil staan.

Bovenin cleanflight zijn ook alle blokjes rood.

heb je toevallig set acc_hardware = 1 commando ingetypt :wink:

zet het weer op.0

Nee, daar heb ik niet aangezeten. Ik ben een n00b wat dit betreft. Ik heb nog geen ontvanger aangesloten kan het ook daar door komen dat de accelerometer het nog niet doet?

Nee de receiver heb je niet nodig. Als je hem zo uit de verpakking aan de USB hangt moet je met de groene vakjes zien wat de onboard sensors zijn.

Je hebt hem al wel geflasht neem ik aan? Anders connect him waarschijnlijk helemaal niet denk ik…

Hij maakt wel netjes verbinding met cleanflight. Alle blokjes van de sensors zijn bij mij rood.

Zie pic

Als het bordje aan staat en je kantelt hem 45 graden, gaat er dan een groene led branden?

Nee dat gebeurt niet

Dan gaat er los van de verbinding met de configurator al iets niet goed. De Naze32 hoort tijdens het opstarten een paar keer te knipperen met de groene led. Als de groene led uit is en de blauwe constant brand dan is hij klaar voor gebruik.

Zodra het bordje daarna meer dan ik geloof 30 graden gekanteld word gaat de groene led knipperen.

Het is volgens mij zeer zeldzaam dat alles behalve de mpu werkt. Ik gok toch op een verkeerde instelling of een verkeerde firmware op het bord.

Welke revisie van het bord heb je trouwens?

Rev 5

Klopt het dat de rev5 alleen maar een gyro heeft. De accelerometer chip zit ook niet op de rev 5

Gyro laat ie wel goed zien onder tab sensors als ik de quad beweeg

“NAZE32 Acro - Dit is de acro versie van de Naze32 flightcontroller met accelerometer en gyro. Er zit geen Barometer of magnetisch kompas op.” - ge-quote van MRP.

Het lijkt erop dat die acc.meter uit staat of defect is. Dit is een default onderdeel van het bord en moet al werken als je alleen nog maar de Naze in de PC plugt zonder iets erop aan gesloten. Had je dat al geprobeerd? De Naze “kaal” aan de PC gehangen? en dan Cleanflight flashen; Cleanflight 1.9 is de laatste stabiele versie.

Ja, ook al gedaan. Geen accelerometer, wel gyro onder de tab sensors, maar ook rood bovenin cleanflight

De mpu6050 is een combinatie van gyro en acc sensor.

Heb je al in de CLI gekeken of set acc_hardware = 0 staat? Dan staat hij aan. 1 = uit.
Zoals in een eerdere post gemeld. Kan alleen niet vinden of je ook daadwerkelijk de CLI hiervan gecontroleerd hebt.

Ik heb onder configuratie ook geen horizon, angle en arm staan.

Alleen maar beeper, OSD en autotune

Niet zoals op deze afbeelding

Even voor de duidelijkheid… Je gebruikt Cleanflight 1.9 en Configurator 0.65?

Ja dat klopt. Callibreren van accelerometer doet ie wel, geen foutmelding oid.
Alleen geen groene blokjes bij gyro en accel. En geen input bij de sensors van accel. Wel bij gyro. Die slaat wel netjes uit.

Blokje gyro is ook rood terwijl die het wel lijkt te doen. Lijkt er op dat de gyro/acclerometer chip niet helmaal in orde is.

In baseflight hetzelfde probleem.

Dan weet ik het ook even niet meer. Ik zou een ander Naze bordje proberen met dezelfde settings om uit te sluiten dat het wel of niet een kapot bordje is.