National Modelbouw evenemnet met FPV Race

Van 17-23 oktober is er het Nationaal Modelbouw evenement.
Formula-FPV is gevraagd daar FPV Drone racing te demonstreren. Er is een mooie ruimte om een parcours uit te zetten en als het erg slecht weer is dan hebben we ook de beschikking over een hangar. Niet zo groot als de JaarBeurs maar er kan gevlogen worden.
Wij zijn bezig om wat nieuwe zaken te ontwerpen voor het parcours en in overleg met [member=142]MetallDanny[/member] gaan we waarschijnlijk een paar parcours varianten proberen tijdens deze dagen. We hebben tenslotte 7 dagen om te racen :crazy:

Binnenkort kunnen potentiële piloten zit aanmelden op onze website. Kijk vast op deze link
Formula-FPV 17 okt Event

Ben al persoonlijk benaderd Hoe staat het daarmee dan?
Daar heb ik al aangegeven wanneer ik kan.

@kris’79 dat kan. Dat is dan Patrick geweest. Die ging club leden uitnodigen voor het weekend.
Wij organiseren de piloten voor de weekdagen

Ik ben ook in het weekend van de partij.

hoe kan ik mij op geven als fpv piloot .
groeten

Binnenkort via een link op onze website

ik ben beschikbaar op een dag in deze periode. Wellicht kun je me een pm sturen met de details om af te spreken?

Je kan je vanaf nu inschrijven voor de week dagen van het Model Bouw evenement in Soesterberg van 17-23 Oktober.

http://formula-fpv.com/2015/09/21/formulafpv-joins-national-model-building-2015-event/

Ik wil nog opmerken dat als je meer dan 1 dag wilt vliegen dan kan dat ook en je hoeft dan maar 1x 10 Euro te betalen.

Moet je wel aardig zijn voor de Race Director :wink:

Lijkt me super leuk om aan mee te doen. Is er ergens ook een lijst met puntenverdeling, wedstrijdindeling, datum finale, prijzengeld en dergelijke?

hi [member=310]DUNcAN[/member] . Het is een demonstratie en niet een echte race met heats en prijzengeld, punten verdeling etc.
De bedoeling is de Model bouw en RC hobby te promoten. De FPV Drone race is daar slechts een onderdeel van.

Wij bouwen een mooi parcours en jullie mogen er op racen.
Er zullen wel pits tafels zijn en elektra. ook staan er hekken en netten om iedereen te beschermen.
Ik ben ook bezig om een ImmersionRC raceband systeem met 25mW zenders te regelen zodat we met 8 quads te gelijk kunnen vliegen.

Ter plekke zullen we zeker onderling wat wedstrijden gaan doen. Dit doen we dan per dag.

Ik zie in Eventbrite de evenement’s informatie en zag de link even niet tussen de € 10,- om deel te nemen en het vriendschappelijke/demonstratie karakter ervan.
Op 17 en 18 oktober is dan een ander soort race of demonstratie, begrijp ik hieruit?

[member=310]DUNcAN[/member] Dat is het niet. Het is helemaal het zelfde.
FormulaFPV is uitgenodigd door een vliegclub en die heeft voor het weekend zelf piloten uitgenodigd. Voor het weekend was binnen de club veel belangstelling.

Er verandert niet aan de opstelling of middelen die beschikbaar zijn.

wat zijn de regels voor de setup.
quad en vtx

[member=260]Wired[/member] begrijp ik hieruit dan goed dat de mensen die in het weekend gaan vliegen (ben ik er een van, vandaar ook deze vraag haha), dat die zich niet hoeven in te schrijven op jullie website?

Patrick heeft mij inderdaad persoonlijk benaderd (Ben zelf lid van de modelvliegclub welke de uitnodiging gedaan heeft). Ik zal er zowel zaterdag als zondag zijn.

[member=135]Robert[/member] Dat heb je goed begrepen. Wij hebben de lijst van Patrick gekregen.

[member=466]piddepetje[/member] Als het lukt met het ImmersionRC systeem dan zal je met ImmersionRC VTx moeten vliegen die wij leveren.
Die zal elke heat gewisseld moeten worden.

Helemaal top! Ik heb er zin in!
Ook in de algehele RC Modelbouw uiteraard. Ik kan het iedereen aanraden om die dag langs te komen, als je ook maar iets met RC Modelbouw van doen hebt!

Moet je kaarten bestellen ofzo? of kan je daar gewoon heen en entree betalen? En nee, ik hoef niet te racen, dat zal ik de toeschouwers niet aan willen doen ondanks de netten :wink:
Maar modelbouw is de hobby en wil er graag met m’n vader heen, vandaar.

Klik op de link. Je kan ook als bezoeker kaarten bestellen.

hoe moet je die vtx aan sluiten op je bestaande quad ivm stroom via de balanseer stekker ofzo en wat voor aansluiting zit er op voor de camera

Als ik mij inschrijf voor een race, is het dan ook mogelijk om dezelfde dag verder op het evenement rond te kijken ?
Of moet ik daar dan een apart kaartje voor kopen ? Of duurt een race de hele dag ?

EDIT:

Ik lees net op de site dat je als piloot niet hoeft te betalen voor toegang voor het evenement