Na crash starten motoren niet gelijk op

Hi,

Na een crash ben ik alles gaan nalopen en kwam erachter dat mijn motoren niet meer gelijk opstarten: M1 1058, M2 1053, M3 1054 en M4 1060. Ik heb geprobeerd de ESC’s te calibreren in cleanflight, maar krijg het niet voor elkaar. Ook niet als ik in de CLI Set min_command=1850 doe en daarna 1000. 1900 of 1950 maakt ook niet uit, dan verschillen de waardes wat maar komen nooit op hetzelfde uit.

Twee vragen:

1. Maakt het uit? Als ik min_throttle op 1060 zet moeten ze pas alle 4 gaan spinnen, toch?
  2. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,

Hagi-one

als je nu tegen je prop aan tikt draaien alle motoren soepel ?

Draait allemaal soepel. Maar als ik langzaam gas geef starten ze echt niet allemaal tegelijk…

Misschien helpt opnieuw kalibreren van je ESC’s

Rob.

Meer gas geven dan :lol:

Zelf geef ik er niks om of de een wat eerder start als de ander. Zie of merk ik toch niks van met de bril op 8)

Motors slijten niet allemaal even hard :D. Zo lang de quad nog goed vliegt maakt het iets eerder starten van een motor niks uit :P.

Thanks guys, maakte mee een beetje zorgen, ik lees overal dat ze tegelijk op moeten starten.

Kan ook aan de nauwkeurigheid van de regelaars liggen, zou me er niet druk om maken. De SN20A die ik gisteren gekalibreerd heb begonnen allemaal op 1064, eentje echter op 1065, goed genoeg dacht ik.

Mijn motors starten nooit tegelijk op. Maar sommigen hebben kennelijk meer gas nodig om op te starten. Als ze eenmaal gestart zijn stoppen ze ook niet meer :slight_smile:

OK ik ga minthrottle op 1062 zetten, dan moet het Ok zijn…

Je moet gewoon effe kijken in je motortabje in clean flight om te kijken bij welke waarde alle motoren draaien. Daar zet je dan je min throttle op.