my 2nd quad Blackout mini-H (clone)

ik ga eens proberen een bouwverslag te maken van mijn tweede quad.
als ik niet vergeet foto’s te maken tijdens de bouw, heb nogal de neiging om volgas door te gaan als ik eenmaal bezig ben :crazy:

de setup zal de volgende zijn.

Frame = Blackout Mini-H ( G 10 clone) met pbd.
FC = Naze 32 acro
Motoren = Tiger 2206 / 2000 KV
Esc’s = RG 20 Blheli 20 amp
Props= HQ 5x4,5 of 5x4 of 6x4,5
Accu’s = Turnigy Nano-Tech 1800 Mah (130C) en 2200 Mah (90C) 4s
ontvanger = D4r-ii PPM
Video transmitter = Immersion 600mw
antenne = fatshark spironet.
fpv cam = Sony 600 TVL 12V van seceuritycam 2000
en dan nog de benodigde step up voor de camera en step down voor de fc.

de spulletjes :stuck_out_tongue: :smiley: :lol: 8)

begonnen met het plaatsen van de motoren met de 3d geprinte slippers ter bescherming. 8)
bottemplate en pdb vast op elkaar gezet met alle spacers van dien. ook de D4R ii houder geplaatst :slight_smile:

vervolgens de esc’s uit hun jasje gehaald om de motoren er direct op te kunnen solderen. :thumbup:

nadat dit gebeurd is nieuw jasje erom. :clap:

en voor het leuke stickertje weer terug gezet :smiley:

Armen gemonteerd op de quad (het begint ergens op te lijken :wink:

alle soldeerpads voor gesoldeerd, esc’s plus en min erop. (ja kabels zijn wat langer dan meeste gewend zijn. haal er liever wat af dan dat ik alles opnieuw moet doen. plus het zit mij niet in de weg) ;D
meteen de escs geflashed naar 14.0

gelijk maar even gekeken of het pdb werkt en we licht hebben. :lol: :clap: :thumbup:

vervolgens heb ik de accu aansluiting erop geslodeerd, en de step down die de FC voed met daarbij de voeding voor de vtx.
hier kan men ook gelijk zien waar mijn ontvanger ligt. ideaal :thumbup:

naze gesoldeerd en de telemetrie op de ontvanger netje op een stekkertje.

VBat zit bij mij simpel op de Beeper aangezien dit directe accu spanning is.
deze punten zijn na het solderen bedekt met vloeibaar rubber voor isolatie. :geek:

naze even gepast of alles goed zat en dat hij niet direct op de ontvanger ligt. (ja een klodder hotgleu op de accu aansluiting als trek ontlasting was iets te enthousiast). :wtf:

vervolgens mijn VTX op de topplate gemonteerd. ik heb de sma connector met hotgleu gefixeerd aangezien ik die al eens eerder heb afgebroken. isolatie schuim om niet direct alles tegen mijn topplate te hebben zitten. en de antenne en VTX in zijn geheel aan de topplate vast gemaakt. is nog steeds beweegelijk dus niet onder stress. kan vanaf de bovenzijde het kanaal aanpassen met een schroevendraaiertje. en met een crash zal de antenne die opvangen en niet de connector.

nou boeltje beetje opbouwen naze op zijn plek met d4r ii eronder. 8)

lost and found beeper erop en de kabels een beetje fatsoeneren.

antenne gemaakt uit een rietje met een tierap en krimpkous kan tenminste een stootje hebben. :slight_smile:
gelijk de cam mount erop.

de FPV Cam heb ik in het rubber gezet om deze te isoleren. (Rubber repair van bisonkit) en het busje goed vast te zetten.
ik heb deze met tieraps vast zitten op de cam mount.

beetje vage foto maar om tilt te krijgen doe ik er kopjes tussen van tieraps zit je altijd recht.

eind resultaat (en nee heb geen last van trillingen die vraag heb ik al eerder gehad)

dan de boel maar helemaal in elkaar zetten. :thumbup:

en het eindresultaat 8)

totale bouwtijd 8 a 10 uur.
niet afgesteld.
inmiddels vliegt tie en hoe een power niet gewoon. :crazy: :wtf:
zie hieronder.
liftoff power

en de officiele maiden vlucht 8)

Heb je misschien een link van dat frame? Verder mooie setup, vlieg met hetzelfde, behalve de esc’s dat zijn KISS 18A, en motoren Cobra 1960kv.

huidige quad vlieg ik ook met 1960kv cobra.
de tigers zijn een testje voor de fun

Moet vliegen als een bom!
Heb de Cobra’s 2206 2100 kv met 4s eens uitgerust met 6x4,5 op mijn BO330 clone en de hoogte was heel moeilijk te doseren. Met de minste gasinput ging zij 5 meter de hoogte in :lol:

dat is waar bedankt [member=242]Apex67[/member] even iets aanpassen. :thumbup:

kleine update.

ben inmiddels klaar met bouwen helaas had ik een nieuwe naze die meteen door fikte. (nadeel van een hobby die een vlucht neemt)
dus ben ik gestrand. moet wachten op een nieuwe en onze vrienden van MRP zijn zoals ik gezien heb op vakantie.

staat niet op de site dat ze op vakantie zijn

Heb je ook een paar foto’s :wink:

ja heb er wel een zooi zelfs haha. alleen niet op een plaats waar ik ze zo even kan uploaden.
als ik tijd heb ga ik daar even voor zitten en er wat moois van proberen te maken.
heb meerdere keren de quad ook weer uit elkaar moeten halen omdat ik vergat foto’s te maken.
ben ik lekker bezig ga ik gewoon door schiet het er even door heen.

kreeg idd net een reactie van ze :thumbup:

mannen sorry dat het zo lang duurt voor mijn bouw verslag online staat mijn laptop heeft de geest gegeven en met een telefoon kan ik nou niet zo netjes iets neer zetten.
foto’s heb ik zat komt er aan asap

Jaaaaaa joh… schiets eens op! :crazy:

Ja en of je gelijk hebt.
zal toch eens kijken wat ik kan doen

zo was het even zat het bouwverslag. 8)
hoop dat het duidelijk is voor iedereen :smiley:

en sorry dat het zolang gedurd heeft :’(

Vragen mag altijd

Vraagje waarom heb je de clover antenne direct op de vtx gezet? Ik zie ook veel die eerst een verleng stuk gebruiken,. is het beter om rechtstreeks aan te sluiten?

Gr Johnny

Hey Johnny

Geen idee eigenlijk doe het altijd zo werkt prima :wink:

Enige reden dat een pigtail tussen VTX en antenne gebruikt wordt, is om de SMA plug op de VTX te beschermen.
Dit is het zwakke deel van de VTX. Bij een crash kan deze los komen van de VTX en is (van wat ik hoor) weer moeilijk vast te zetten.
Bij een crash wordt vaak de antenne alle kanten op geduwd waarbij er soms veel kracht op de SMA komt te staan.
Als je er een pigtail tussen zet, ben je die kracht op de SMA kwijt.

Bij mijn iniMini gebruik ik 1800mAh Lipo’s die aan de grote kant zijn. De antenne past niet goed meer door het gat in de bovenplaat.
Nu heb ik mijn antenne dus weer rechtstreeks op de VTX geschroefd. Om de SMA connector wat te verstevigen, heb ik die helemaal ingesmeerd met hotglue. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Maar je had dat toch al zelf uitgelegd bij de foto :slight_smile:

vervolgens mijn VTX op de topplate gemonteerd. ik heb de sma connector met hotgleu gefixeerd aangezien ik die al eens eerder heb afgebroken. isolatie schuim om niet direct alles tegen mijn topplate te hebben zitten. en de antenne en VTX in zijn geheel aan de topplate vast gemaakt. is nog steeds beweegelijk dus niet onder stress. kan vanaf de bovenzijde het kanaal aanpassen met een schroevendraaiertje. en met een crash zal de antenne die opvangen en niet de connector.

Maar je zegt dat hij al eerder was afgebroken en dat komt dus vaak doordat de antenne er direct op zit :slight_smile: beter dan een pigtailtje gebruiken :slight_smile:

edit :slight_smile: wat Royce ook al zegt

Hahaha je hebt gelijk joh heb er nu al meerdere gebouwd en doe het automatisch eigenlijk.

Maar dat is wel de rede. Idd ik heb het zo gedaan dat de antenne de klappen vangt.
En Royce er zijn mensen die een Sma er weer op kunnen zetten.

Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven doen @kris’79 :wink:
Ik lees vooral op de verschillende fora dat het nogal een gedoe is en ook nogal eens mislukt.