Motors voor 4s en 6" props

Beste forumleden,

Ik ben op dit moment bezig met een racer maar loop een beetje vast bij het uitzoeken van de motoren.
Heb nu een Naze32 FC en Flip260 frame. Dacht zelf aan een 4-tal fvr Littlebees en 6 inch props op een 4s lipo.
Nu de motoren nog. Lees her en der dat de Cobra 2204 1960kv goed zijn voor 6 inch props maar wel problemen hebben met magneten icm de lijm, tevens zijn ze redelijk aan de prijs. :thumbdown:
Zoek eigenlijk motoren die tegen een stootje kunnen, niet heel duur zijn, goed werken op 4s en 6 inch (evt. 5 inch) props aankunnen.
Ze moeten tegen een stootje kunnen aangezien ik bang ben dat 'ie nog weleens een boom aan zal tikken, dat het liefst zonder kromme assen. :smiley:

Suggesties?

Groetjes,
Jasper

Het zijn vooral de 2300 kv cobras waar de magneten loslaten. Mijn 1960kv Cobra motors zijn al ruim een jaar mishandeld en functioneren nog steeds uitstekend.

Aha! Dat scheelt.
Maar zit nog wel met de prijs. Zijn er goedkopere alternatieven? Kan altijd nog overstappen naar Cobras.

Of bij QE

https://quadcoptersenzo.nl/Motors/mt2206-ii_cooling_-_1900kv

Dan zijn ze logischerwijs wel iets duurder. Denk wel dat je al snel in dezelfde prijsklasse als de Cobra’s terecht komt. Zeker voor kwaliteit gaan anders krijg je echt spijt. 180x size zou ik links laten liggen in ieder geval.

Ik vlieg zelf ook Cobra 1960kv met 6045bn props en dat gaat super. Emax vlieg ik ook maar dan de 2300kv red edition. Erg tevreden over en ik verwacht dat de 1900kv het net zo goed doen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

[member=707]genivos[/member] , die Emax lijken me wel wat om mee te beginnen.

Zie alleen dat de specs van Banggood 2s-3s aangeven maar Quadcoptersenzo 4s zegt. Dan kunnen die van Banggood (zelfde motor?) toch ook gewoon 4s aan?

[member=817]Jasperl[/member] Bijna alle motoren hebben in hun officiële specs staan dat ze maar 3s aan kunnen, terwijl iedereen ze gewoon op 4S vliegt :slight_smile: Dus dat gaat zeker goed.

Precies. Dacht trouwens ook dat die van BG en QE hetzelfde waren. Dan heeft een van de 2 hun gegevens niet goed staan :smiley: Kan me niet echt voorstellen dat deze Emax niet op 4s kunnen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Heb nog even goed gekeken op de website van banggood en direct eronder stond een tabel met gegevens.
Bij de 1500kv’s gaan ze tot 12V maar bij de 1900kv’s tot 14.8V. Dus kan wel volgens banggood!

Zijn 20amps ESC’s genoeg voor 6 inch props of 5045BN props?