Motors spinnen heel laat op

Ik ben bezig met het nieuwe leven inblazen van mijn oude ZTW Mantis escs op mijn allereerste 250 (heb inmiddels flink geleerd te vliegen op een 180). Dus blHeli op de escs gezet, mid high timing, damped light en opnieuw gecalibreerd. Echter; nu gaan de motoren pas bij 30% throttle (rond 1187 op motor scherm) uberhaupt draaien. Dat was voorheen toch echt niet zo. Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?

Max command 2000
Min command 1000
Min throttle 1040

Hmm de min throttle was sws way off; die staat nu op 1160. Hierdoor gaan alle motoren netjes tegelijk draaien (dat gebeurde ook niet namelijk) Lijkt nog alsof ze laat starten, maar misschien is dit in de praktijk niet zo? Het voelt wel nog alsof mijn stick vrij ver moet uitslaan voor een motor reactie. Maar goed, hopelijk snel eens testen in the real world.

Callibreer jes esc eens. Dit kan middels een instelling in blheli rechts onder pwm of ppm signaal min en max. Zet die op 1020 en max 2000. Vervolgens in cleanflight min throttle 1050-1080 mid 1500 en max 2000

Je ESC’s worden gekalibreerd op min_command en max_throttle. Zet deze eerst op 1000 en 2000 voordat je gaat kalibreren.
Daarna via de motor tab in Cleanflight kijken bij welke waarde alle motoren tegelijk mooi draaien. Daar stem je min_throttle op af.
Daar dan 10 boven gaan zitten. Meestal zit je dan ergens rond de 1040/1080, wat Freakerz al aan gaf.

Hoe staan min_throttle en max_throttle instellingen in BlHeli nadat je dit gedaan hebt?
Zorg ook dat min_check aan de lage kant staat. Je moet nog net stick commands kunnen gebruiken.
Waarschijnlijk ergens rond 1020 of zo. Wanneer je stick min_check bereikt, wordt min_throttle naar je ESC’s gestuurd.

Je kunt ook niet kalibreren en gewoon de instellingen in BlHeli handmatig aanpassen.

En heb je motor_stop aangevinkt of uit?

Thx guys voor de suggesties. Ik had de motoren helaas nodig op een andere quad dus ik heb tijdelijk de escs buiten gebruik. Ik wist niet eens dat je die ranges ook kon instelleen in blheli. Heb daar in ieder geval niets aan gewijzigd.

Download BlHeliSuite en dan moet het goed komen… Als de ESC’s een BlHeli bootloader hebben, dan kun je ze ook alle 4 tegelijk benaderen via Cleanflight. Dan heb je geen Arduino of zoiets nodig.