Motorprobleem

de laatste tijd draait 1 van de motoren net wat later dan de andere 3 na armen van de quad. Nu na in een boom gehangen te hebben doet die motor helemaal vreemd, de ene keer draait hij maar wat mee maar niet op volle toeren en de andere keer fladdert hij maar wat i.p.v. draaien. Nu weet ik niet precies welke bootloader ik heb op de esc’s maar vermoed dat het deze zijn:

https://www.multirotorparts.nl/electronics/esc/dys-sn20a-esc-blheli.html

heb de quad niet zelf gebouwd namelijk en volgens de verkoper was het een dys 20a blheli(neem de verkoper trouwens niks kwalijk heb hem niet pas net ofzo zal wel aan mij liggen ;-))

de motor draait soepel daarom vermoed ik dat ik het daar moet zoeken maar ik geloof niet dat ik de esc’s kan flashen via de naze maar mijn verhaal horende en het filmpje gezien hebbende: heb ik nu mijn esc gesloopt of is het de moeite waard om zo’n flash tool te kopen nog voor de esc’s? wat vinden jullie eigenlijk van deze esc’s?

Verder nog een vraagje op mn immersion 600mW is de connector afgescheurd inclusief de soldeerpads dan natuurlijk, wat ik nu duidelijk kan zien is een stukje trace die vanuit de middelste pin loopt. die zou ik af kunnen schrapen en waarschijnlijk wel kunnen solderen. De aarding is lastiger dus de 2 buitenste pinnen waar zou je die eventueel vandaan kunnen halen?

ESC gesloopt, tijd om hem te vervangen.

Na crash altijs zo snel mogelijk gas naar 0, wacht je daar te lang mee, dan is het einde ESC.

Signaal pin van je VTX antenne connector gelijk op het weerstandje solderen waar het printspoortje naartoe loopt (met stukje draad natuurlijk)
Aarde kan je links en rechts van de afgescheurde pads openkrassen en zo weer vast zetten.

Pas iig op dat je je signaal spoor niet mer GND verbind.

Controleer of alle draden aan de ESC goed verbonden zijn, een ESC die niet goed gevoed word of niet drie goede verbindingen naar de motor heeft kan ook dit gedrag vertonen.

De vlakken op het PCB van de 600mw waar geen spoor ligt zijn ground. Je kan inderdaad weer de connector vast solderen aan het spoor en de ground plain van het PCB.

hebben jullie nog tipt m.b.t. esc’s? weet niet precies welke ik heb ik heb de krimpkous losgesneden en staat natuurlijk geen info meer op… alleen ronde krimpkous die niet origineel is

p.s. nog even filmpje nagekeken en duurde maar 2-3 seconden voordat hij weer in disarm stond

Foto van de ESC kan helpen, de plaatsing van componenten is meestal redelijk uniek. Als je niet weet welke ESC je moet hebben zal je alle 4 moeten vervangen.

video van het probleem:

youtube

http://i909.photobucket.com/albums/ac293/martijnbouwman/20151222_214243_zpshudljobb.jpg

heb ook nooit echt het gevoel gehad dat de quad erg snel was op 4s, vermoed dat hij zo’n 60-70 kan vliegen pids zijn misschien ook wel niet zo erg goed afgesteld. dit omdat hij een beetje oscileerd met volgas als ik geen volgas geef vliegt hij voor zover ik in kan schatten wel soepel. Hoe hard zou zo’n quad ongeveer moetten vliegen? als ik op filmpjes kijk naar 4s setups heb ik het idee dat ze op 2.00x speed zijn afgespeeld t.o.v. mijn quad denk dat ik ga wachten tot ze van MRP weer terug zijn om daar de 20a littlebees eens te proberen of zouden jullie wat anders aanraden? neem aan dat 20A wel voldoende is?

Blackout g10
naze32
frsky x8r
t motor mn2204
turnigy a-spec 1.8 65c
dys 20a SN20a
verder immersion 600mW en hs1177 camera

Als je de esc aan helisuite hangt kan je exact zien welke bl heli erop staat, die moet je dus hebben dan.

Ik koop die dys niet meer :slight_smile: bij mij vloog er 1tje spontaan in de fik :slight_smile:

Wat betreft de reparatie, er zijn wel wat flimkus over :

ik heb ondertussen 2e hands vtx besteld, ben de sma connector en antenne namelijk ook kwijt sinds de crash. Wil wel kijken of ik de oude vtx kan repareren met zo’n verlengkabel i.p.v. een nieuwe sma connector. Ben ook onderdelen aan het verzamelen om van een sloop bebop 1 weer een vliegende quad te maken dan kan hij daar mooi in. Ben er ook niet van overtuigd dat ik hem niet doorgebrand heb omdat het nogal een tijdje duurde voordat hij uit de boom bevrijdt was en had het ook niet gelijk door omdat ik meer met de motoren bezig was. mocht die het niet meer doen

die sn20a esc’s kan je trouwens ook nergens meer kopen :thumbdown: heb je er eventueel nog eentje liggen misschien? denk dat ik de SN20a’s wel zou kunnen gebruiken op de bebop maar voor de blackout voor de favourite little bees ga. Maar hoop hier eigenlijk nog wat feedback over te krijgen :wink:

voor de bebop ben ik trouwens niets spannends van plan hoor ik heb 6 motoren hiervoor liggen en het frame is nog wel redbaar hier wil ik dan met 4 esc’s en een naze i.c.m. ontvanger en originele accu’s weer een quad van maken

Die sma connectors kan je inderdaad voor een paar $ kopen op ebay. Ik kan je er eventueel wel 1tje opsturen :slight_smile:

Nee ik heb toen 1 nieuwe esc gekregen en de quad vliegt er nu wel mee, maar heb geen reserve.

BG heeft ze nog steeds :

Quadcoptersenzo kan je vtx weer repareren. Heb zelf ook eens dat probleem gehad. Was voor een paar tientjes weer tip top in orde

Ik moet beter lezen… :crazy: :slight_smile:

nou vtx is hersteld, esc’s vervangen door littlebees maar het probleem duurt voort. op een andere poort op de naze doet hij het ook nog. Denk dat de motor gewoon gaar is dan of heb ik met deze motor nog opties?

Video staat prive

Dat is duidelijk een kapotte winding in je motor [member=575]JoopKarelSpank[/member] . Motor vervangen. In theorie zou je de windingen opnieuw kunnen maken door hem zelf te winden. Maar dat is een vak apart en niet economisch.

en ik maar afvragen waarom mn filmpje nog niet viral was gegaan… Maar dan is het probleem eindelijk boven water :stuck_out_tongue: hoe horen de mn2204’s 2300 kv zich eigenlijk te verhouden tegen Dys 1806 2300kv op 4s? op mn nieuwe qua zitten die en is circa 180 gram lichter met 1300mAH 45-90C Nano 4s zelfde fpv setup alleen dan ZTW Spider 18a esc’s en dys motoren beide zelfde goedkope 5040 props. Maar die nieuwe quad is dus echt veel sneller. Niet alleen qua wendbaarheid maar ook op top(nog niet echt veel kunnen testen heb wat issues met de naze). Is dit normaal? nu lijkt het bijna of de 10 euro dys motoren een upgrade gaan zijn… ga zo ff kijken of ik wat video’s kan uploaden

dys 1806

mn2204

Het lijkt wel alsof je in het onderste filmpje tegen de wind in vliegt op vol gas?

Ja klopt is ook niet zo’n best filmpje maar heb nog niet zo lang een mobius. Maar met vliegen ben ik heel erg onder de indruk van de dys terwijl mij de tigers altijd al beetje tegen vielen.