Motoren snel stuk

Ligt het nou aan mijn kamikazeacties of gaan die motortjes nou bij iedereen zo snel stuk?
Ik heb op de 180 en 210 frames nu 1806 motortjes zitten van zowel DYS als T-Motor en ze lopen na een paar vluchten allemaal niet even soepel meer.

Ik merk op dat de asjes snel een afwijking hebben. Is het nou gewoon beter om uit te kijken naar min. 3mm asjes?

Zijn er uberhaubt 180X motoren met 3mm asjes? Anders laat ik die kleine frummels maar gewoon voor wat het is en dan maar weer terug naar de 220X.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe DYS SE2205 2300KV. Er fraai hoe dat asje aan de onderkant vast zit. Het ziet er behoorlijk solide uit. En check hoeveel het kan trekken :smiley:

2mm is inderdaad vaak vragen om problemen met de snelheid waarmee wij ze tegen een paal rammen!

Maar elke motor heeft wel zijn problemen… Ken geen enkel merk wat geen problemen heeft. En vooral niet met het geweld waar wij ze mee belasten. Bij Cobra vallen de magneten er bijvoorbeeld vaak uit.

De Xnova zou echt een goede kwaliteit motor moeten zijn, hoor je nooit wat over. Maar bij ons in de groep heeft er iemand al 4 lagers kapot van die dingen. Weinig nuttigs over te zeggen.

Ik prop sowieso altijd 220X op de 180 frames. Zie geen reden om dat niet te doen. Buiten het gewicht om, maar de power is zo groot dat het allemaal niet zoveel uit maakt volgens mij.

Ghehe ben ook nog wel benieuwd naar de bevindingen van anderen.

Ik weet dat @markvdwal z’n xnova ook aan gruzels heeft gevlogen. Dat was zelfs indoor (dus niet echt full speed), heel de bel er af.