motor vervangen Eachine 250

FF paar hele blonde vragen van a-techneut:

De bevestigingsbout van één van de Eachine 250 motortjes is afgebroken bij propeller vervangen. Bij Banggood 2 CW en 1 CCW Eachine 250 motortjes bestelt want de kwaliteit houdt niet over dus zal wellicht nog eens gebeuren en dan heb ik meteen reserve.

Mijn vragen:

1. Linksvoor is toch de CW? Is lastig te zien.
  2. Bij bevestigen soldeer je de 3 draadjes die uit het motortje komen. Maakt het verschil welke je waar bevestigd? Want de 3 draadjes uit de motor lijken niet verschillend van elkaar.
  3. Als ook het vliegen wat beter gaat (nu nog in level mode voorzichtig aan klooien) wil ik de motortjes vervangen door wat hoogwaardiger spul. Welke kun je dan het beste nemen en passen die dan ook? Zijn de motortjes (cobra enzo) sowieso uitwisselbaar met de Eachine 250? Ik heb de indruk van niet omdat die bevestiging op de arm per merk verschillend lijkt.
  4. Nog tips welke soldeer set te kopen? Bij Praxis en Kijkshop is nu een Fermset voor 3 tientjes. http://www.kijkshop.nl/product/135722/ferm-soldeerset/?s2m_channel=973&utm_source=dynamic-search-ads&gclid=CMGQrNChs8wCFclsGwodYg4Khg
    Is deze set compleet en aan te raden?

Bedankt alvast voor de hulp :thumbup:

Linksvoor is CW. Het handigst is om rondom CCW motoren te gebruiken en er locknuts op te zetten.

De draden kunnen willekeurig gesoldeerd worden. Merk je dan dat de draairichting niet klopt dan kun je of twee van de willekeurige motordraden omwisselen en opnieuw solderen of de draairichting in de esc veranderen.

De eachine gebruikt al 2204 motoren met m3 boutjes. Alle grote merken gebruiken voor 2204 motoren dezelfde layout voor bevestiging. Dus een upgrade is geen probleem. Een compleet nieuwe build erbij zal waarschijnlijk aantrekkelijker worden als je de smaak te pakken hebt.

Een hoop jongens uit de groep waar ik mee vlieg zijn dolgelukkig met de volgende soldeerbout: http://www.banggood.com/TS100-Digital-OLED-Programable-Interface-DC-5525-Soldering-Iron-Station-Built-in-STM32-Chip-p-984214.html
Er zit alleen geen voeding bij. Dus je zult een kabeltje moeten solderen om een lipo aan te kunnen sluiten als voeding. Voor groter soldeerwerk zoals xt60 connectors gebruik ik een grotere goedkope bout.

Misschien doorsparen voor een Weller van 80 Watt?

Top! Dat helpt!

Thanks voor de snelle antwoorden. Nu maar hopen dat Banggood een beetje snel levert :wink:

Zeker een goede keuze. Voordeel van de ts100 is dat hij op een lipo kan draaien. Dus ook in het veld te gebruiken als je geen 220 bij de hand hebt.

TS100… master! Beste wat ik tot nu toe gebruikt heb. 4S lipo eraan en gaan. Gebruik thuis ook niets anders meer. Jongens bij ons in de groep zetten hun soldeerstation er voor aan de kant.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk