Motor tilt mounts

Graag even advies van mijn mede-racers. Ik wil mijn nieuwe low-rider zo slank mogelijk houden, maar deze zal toch meestal vooruit vliegen. Om de Foxeer HD cam en fpv cam netjes kwijt te kunnen wil ik deze zo min mogelijk tilten (en zo mogelijk helemaal niet). Aangezien er toch ergens tilt in moet om niet alleen gras te kijken moet deze dan maar op de motors. Er zijn genoeg 10 graden motormounts te vinden maar ik wil graag 20-25 graden kanteling. Is dit nog te doen?

Mocht 20-25 graden niet haalbaar zijn verdeel ik de kanteling tussen de cams en de motors.

Korte reactie vanaf mijn mobiel. Je merkt in de lucht niet het verschil tussen schuine motors of een schuine camera. Theoretisch ben je met gekantelde motoren aerodynamischer.

Wat je wel merkt is dat je bij het opstijgen meteen naar voren vliegt, en dat je propellers minder grondspeling hebben. Er zit dus ook en limiet aan het aantal graden dat je de motor kan kantelen

Heb 2 ZMR’s met 10° tilt gebouwd.
Als je de FC in Cleanflight kalibreert, moet je de props horizontaal houden (blokje onder de neus plaatsen) dus de quad 10° naar achteren hellen. Ook in CF moet je de 10° tilt instellen voor het naze bordje.
Gaat hij niet vanzelf naar voor vliegen als je gas geeft.

Ik denk niet dat [member=250]jaimevisser[/member] in angle/horizon mode vliegt. :wink:

?

Kanteling instellen in cleanflight kan inderdaad prima, maar ik vlieg inderdaad acro/rate dus niet strikt noodzakelijk. Met een 10 graden tilt op de cams steken ze slechts een halve centimeter boven de accu uit dus nog wel acceptabel. Ik zou even moeten gaan uitrekenen op welke kanteling de props in elkaars wash komen en hoever de voorste armen moeten zakken om dat te voorkomen (en of ik dan de grond niet raak met de props).

Met wat calculatie kom je er achter dat de max tilt voor 6" props op de ZMR 11 graden is (uitgaande van een prop wash recht naar beneden tot aan de tip van de prop). Met 5" props kan je tot 35 graden tilten zonder dat de props overlappen. Dit alles met de aanname dat de props op dezelfde hoogte zitten. Even verder rekenen voor props op verschillende hoogtes.

Goede informatie. Maar 6" props passen sowieso niet op een (standaard) ZMR

Licht eraan welke standaard ZMR je het over hebt. Op sommige ZMR’s past het net. 5.5 inch is wel een stuk veiliger.

Hier een calculator voor angles en prop sizes. Als je er zelf mee wil spelen even een kopie op je eigen drive maken of downloaden als xls.

Op 5" kan 20 graden dus prima, 5.5 inch zou ook nog kunnen zonder armen te verplaatsen. Als ik de voorste armen laat zakken levert dat nog wel aanzienlijk wat extra ruimte tussen de propwash op. Met 5.5 inch op 20 graden moet de hub van de voorste prop minstens 2.4 cm boven de grond zitten om de grond niet aan te raken. Als je de grootte van een tilt mount en de motor bij elkaar optelt moet dat makkelijk lukken.

interessant. Ik heb al meerdere ‘standaard’ ZMR armen gezien, maar nog nooit eentje die 6" aankan. Wist niet dat ze bestonden.

De mijne past 6" op, heul krap maar het kan. Zit dan net een mm of anderhalf van de standoffs af. Ik wil nog eens 6035’s proberen, dat lijkt me lekker strak vliegen.

Ik heb laatste deze besteld voor mijn ZMR:

http://www.aliexpress.com/item/the-newest-WST-Q250-quadcopter-frame-arm-Optimization-of-Extended-Version-for-DIY-Q250-H250-ZMR250/32363001007.html

Deze armen zijn langer waardoor met gemak 6 inch props passen. Ik heb de armen gister binnen gekregen en zien er prima uit. Ik moet ze nog monteren. Volgens mij heb ik dan ongeveer een ZMR275 :smiley: