Motor keuze

Ik ben bezig om mijn 2de multirotor te bouwen. Dit keer een FPV 250 Class racer. Ik geef jullie hier de specs van wat ik tot nu toe in het vizier heb :slight_smile: Bij de motors zit ik nog te twijfelen tussen een MT2204 2300KV of een DYS BE 1806 2300KV

Frame: EMAX Nighthawk
Motors: MT2204 2300KV
ESC: EMAX 12A speed controller
IMU: NAZE32 Acro
Props: ?
Voor radio gebruik ik gewooon een FrSky module en reciever.

Voor de rest als er nog iets waard is om te verbeteren hoor ik uiteraard graag!

Alvast bedankt!

Quinten

Sowieso voor HQ props gaan. Breken minder snel dan Gemfan’s.

Ga je op 4S vliegen?

Nope ik denk 3s zijn die nanocell accus het waard denk je
?

Met 4S zou ik namelijk richting 20A ESC’s gaan kijken, die kunnen net wat meer hebben. Met 12A zit je dan op het randje.
Wanneer je 4S gaat gebruiken, heb je flink wat meer power! Zie deze tabel.

Veel mensen vliegen met de Turnigy Nano-tech Lipo’s. Niet duur, goede prestaties en bij Hobbyking EU warehouse te koop.

Bedankt! Maar wat maakt zon Nano-tech lipo beter? Ik dacht dat alleen dat de discharge rate wat hoger lag, maar zorgt dat ook voor een beter vermogen? Of misschien wel een langere vliegtijd?

En wat is nou eigenlijk de sleutel naar een stabiele mini-quad zoals je op vele filmpjes op het internet ook ziet. Zijn het de propellers? De motors? De flightcontroler? Mischien wel de piloot 8)

Alvast Bedankt!

Nanotech lipo’s hebben een hogere C capaciteit waardoor het voltage net wat hoger blijft tijdens het ontladen.
Je houd dus net wat meer power over tijdens je hele vlucht.

Stabiliteit komt uit je flightcontroller. Piloot speelt ook een hele grote rol natuurlijk :wink:

Thanks, dat word dus lekker spelen met de pid settings. Voor de rest gewoon voor de NAZE32 gaan of toch de Openpilot CC3D? Ik dacht zelf de ze nauwelijks van elkaar scheelden.

Autotune :wink: (Als je Cleanflight draait iig)

Naze32 vind ik wat handiger, die gebruikt de normale RC stekkers, CC3D gebruikt aparte stekkers en is wat lastiger om andere firmware op te zetten.
Verder maar weinig verschil idd