motor kapoettie

Hey,

Zoals eerder ergens gemeld… mijn frame doormidden na een iets wat harde crash…
Heb al veel kunnen repareren, maar is deze motor ook nog te repareren???

Dit is meestal einde oefening!

Valt te proberen, maar makkelijk zal t niet worden.

Als eerste de motor demonteren door clipje onderop los te halen en de as incl bell uit de stator trekken.
Gaat wat stroefjes, maar dat komt door het magnetisch veld.

Vervolgens proberen of je de stator van de voet los krijgt. Vaak zitten deze geperst.

Als dat allemaal lukt kan je bij de eindjes van je draden komen.

Als je aan beide kanten 0.5 tot 1 cm vrij draad hebt kan je proberen de eindjes aan elkaar te solderen.

Maar pas op! Voor je deze lakdraden kan solderen moet je eerst de lakmantel verwijderen.
Dit kan door hem weg te krassen met een scherp mes of door hem er chemisch vanaf te branden met een asperine en de soldeerbout erop.
Pas op, hier komt flink wat stinkende rook vanaf! Raam open zetten is aan te raden :wink:
Zelf kras ik eerst wat weg en vervolgens de asperine methode om de laatste restjes weg te halen.

Wat je in ieder geval NIET moet doen is de draad verder afwikkelen om er beter bij te kunnen.
Het aantal wikkelingen bepaald namelijk hoe de motor zal presteren.

Zoals ik al zei… einde oefening :wink:

branden met een asperine en de soldeerbout erop.
asperine???

gaat goedkomen :lol: :lol:
nieuwe onderdelen zijn toch onderweg :stuck_out_tongue:

Ja, asperine ja ;D

Daar zit een zuur in wat bij verwarming met de soldeerbout de laklaag van je draden brand.

Bewezen methode afgelopen week door mijzelf…bijkomende mazzel is als je het doet met hoofdpijn ben je er gelijk vanaf als je de rook inademd

hahahaha

Die met de asperine kende ik ook nog niet, maar prima tip.

Ik zou het gewoon proberen. Hij is al kapot en verder kapot maken maakt niets uit.
Je kan er dus alleen maar op vooruit gaan, en minste als je quad niet weer neerstort :S

hij is nu kapotter dan kapot, was niks meer aan te solderen.

Maar uuuuh, HOE en WIE heeft die koperdraadjes daar omheen kunnen draaien. :lol: :lol:

Bedankt iig voor jullie info

Handige chineese kindervingertjes haha [emoji16]