Motor draai richting

Mn Blackout gaat de lucht niet in.
Ik heb tijdens de bouw van motor 2 en 3 de draden van de motor gedraaid en gesoldeerd op de esc.
Nu sluit ik alle esc kabels op de naze aan en blijkt van de draairichting geen bal meer te kloppen.

1 draait rechts is dus goed
2 draait rechts is dus verkeerd
3 draait rechts is dus verkeerd
4 draait links is dus verkeerd

Snap er geen meer van.

Twee draadjes van de laatste 3 motoren even omzetten en ze lopen goed :wink: Je was er bijna.

Van 2 en motor 3 had ik de draadjes al omgedraaid. De draden van motor 1 en 4 heb ik niet gedraaid.
Rare is dat het dus niks uitmaakt blijkbaar

Ja hoor, maakt wel degelijk uit. Net zolang wisselen totdat ze goed draaien, ik had hetzelfde maar het kwam wel goed. Gewoon doorgaan :slight_smile:

Pffff volgens alle bouwverhalen op internet hoefde ik van 2 motoren de draden maar om te draaien. Als je de draden rech monteert draaien ze normaal toch gewoon naar rechts?

Ow ja, als het op internet staat dan moet het wel waar zijn :lol:

Zo zie je maar weer dat het altijd net even iets anders uitpakt dan dat je denkt.
Geef maar een gil als ze goed draaien.

*edit: de motoren lopen een bepaalde kant op als je ze aansluit, is dat de verkeerde richting dan moet je 2 draden wisselen. Het kan dus zijn dat alle motoren gelijk goed lopen en je niks hoeft te veranderen. Het kan ook zijn zoals bij jou dat 3 de verkeerde kant oplopen. 'Tis maar net hoe de draden uit de motor komen.

Of als je ESC’s met BlHeli draait, gewoon de draairichting in BlHeli softwarematig omdraaien.
Weet even niet meer wat voor setup je gebruikt.

Als je ook nog een BlHeli bootloader op je ESC’s hebt staan, kun je de BlHeli firmware wijzigen zonder flash tool.
Gaat dan via de USB poort en BlHeliSuite.

Balen! Heb deze namelijk…

https://www.multirotorparts.nl/electronics/esc/ztw-a-series-20a-esc-simonk.html

Je zou daar blheli in kunnen flashen.

Gewoon 2 van de 3 motordraden omdraaien, klaaaaar…

Gewoon BLHeli er op flashen. Dat ga je in de toekomst toch willen, dus waarom niet meteen doen? :slight_smile:

Omdat ik dan wèèr onderdelen moet gaan bestellen😬

Wen er maar aan. :lol:

Maar dan zie ik bij MRP BLheli firmware ESC’s maar met SimonK bootloader… waarom is dat ? om toch maar weer dat
extra (flash) tooltje te moeten kopen ? dit ruikt niet fris !

Ik heb dat flashtooltje maar daar kan ik niet m’n esc’s mee flashen blijkt, want die werkt alleen op blheli… naja, kheb een arduino nano eraan komen dus is dat ook weer opgelost.

Hopelijk verdwijnt dat simonk over een tijdje en hebben we gewoon 1 ding, maakt het wel zo makkelijk.

Lijkt mij ook, Heb je geen FTDI of 328 atmel/atmega nodig, alles lekker via USB of signaal draad.

Volgens mij was het zo dat je met een SimonK bootloader zowel SimonK firmware als BlHeli firmware kon flashen.
Met de BlHeli bootloader alleen BlHeli firmware. Maar of dat ondertussen achterhaalde info is weet ik niet.

Wat ik ervan begrijp wordt BLHeli firmware voor de oneshot feature gebruikt.
En zal waarschijnlijk frequentere updates hebben.

Dat is de andere kant van het verhaal. BlHeli wordt beter ondersteund dan SimonK op dit moment.
OneShot zit tegenwoordig ook op SimonK.

Eeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhh!