motor adapter 10 graden

ik heb bij KGLprinting de motor adapters besteld en ik kom er niet helemaal uit. ik snap wel dat je de motor vast kunt bouten op de adapters en hier is ook ruimte voor maar hoe is de bevestiging van de adapters naar de armen bedacht? voor boutjes/moertjes lijkt het allemaal wel erg klein. M3 past niet in de uitsparing in ieder geval. Is het de bedoeling ze te schroeven met pianoscharnier schroefjes o.i.d.?

Ik gebruik gewoon langere boutjes, met aan de onderkant ook een motor adapter, zodat de kracht van de bout mooi loodrecht op de adapter komt

Precies. Voor één motor heb je twee schuine mounts nodig. Eén op de arm en één onder de arm. Dan kun je dezelfde bouten gebruiken die je normaal voor je motor gebruikt, alleen dan langer natuurlijk. Kijk uit dat je de motor windings niet raakt!

Zoiets:

yip zoals boven aangegeven (royce & sonanddad)

maar je krijgt wel een totaal ander vlieg gedrag … heb er zelf veel mee getest
maar toch eraf gehaald uiteindelijk

had eigenlijk gedacht dat je hier er maar 4 nodig had omdat er 2 verschillende sets gaten in lijken te zitten, snap het ontwerp dan niet helemaal want de ene set gaten is duidelijk voor de motor de andere zou dan voor het frame zijn maar er is geen ruimte voor een m3 boutje/moertje o.i.d. hoe veranderd het vlieggedrag dan? had gelezen dat je minder weerstand zou kunnen hebben maar vraag me af hoe effectief dat is

in principe heb je er 8 voor nodig. 1 boven op arm en 1 eronder. Ik heb ze er een tijdje op gehad, maar ik kon er zelf niet aan wennen. Je hebt wel iets meer snelheid, maar niet heel veel meer. De yaw beweging leid hieronder het meeste vind ik. Deze voelde ineens heel raar aan.

En de achterste prop zit meer in de propwash van de voorste prop bij voorwaartse vlucht.