Motolab Cyclone

Heeft iemand hier ervaring met de Motolab Cyclone?

Dat lijkt mij een super bordje voor mijn volgende quadcopter! Dingetje is alleen dat het met €16 verzendkosten erbij wel aardig prijzig is. Ik vroeg mij af of er wellicht meer mensen zijn die dit bord willen proberen en we misschien een mooie deal kunnen maken vanuit het forum?

Overigens heb ik nu allemaal Naze32 bordjes op mijn quadcopters en vliegen uitstekend. Maar aangezien iedereen nu loopt te praten over F3 en SPI…moet je toch een beetje mee, of niet?

Ben benieuwd naar de evaringen, meningen en deskundigheid van de anderen!

Ik heb er 2, en de voorganger (TornadoF3) heb ik ook gehad.
Ideale bordjes, perfecte layout.

Ik heb 2x van impulseRC besteld en beide kere moest ik wel invoerkosten betalen, houd daar wel rekening mee.

Tornado:

Samen met de Lumenier LUX zijn dit de enige 2 F3 bordjes met SPI die interessant zijn.
Wij vliegen op dit moment met 4 LUX bordjes in onze groep.

Mijn voorkeur gaat naar de LUX vanwege de pin layout.

Maar vergis je niet in de Naze32. Boris heeft hem met Betaflight nu zo getuned dat hij ook met hoge Looptimes van 4kHz kan werken.

Zowel de Cyclone als de LUX hebben USB over VCP. Hiermee kun je (nog) niet je ESC’s flashen via de USB poort.
Daar heb je nu een CP2102 adapter voor nodig op een UART. Zorg dus dat je de ESC’s niet soldeert aan je FC als je geen beschikking hebt over zo’n adapter. Dan moet het namelijk via een Arduino of zo.

Thanks voor de tips [member=491]Dennis-W[/member] en [member=194]Royce[/member]! Ik ga me nog even beraden op dit bordje en de alternatieven.

Moet zeggen dat die Naze32 idd nog steeds (meer) bevalt met betaflight. Is alleen ook wel weer iets voor te zeggen om het nieuwste en snelste te hebben :slight_smile:

en was is mis met een clone van sp racing f3? ook een f3 board en de clones zijn goed betaalbaar
bv http://www.banggood.com/CK-Racing-F3-Deluxe-10DF-Flight-Controller-For-RC-Multirotors-Supports-OneShot-ESC-p-1028804.html

Is volgens mij niet echt iets “mis” mee…maar zou niet de features hebben als de Cyclone en Lux heben. Bijv. dat SPI, waardoor-ie in de praktijk nog sneller kan.

Yups… een F3 op I2C heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde tegenover en F1 bordje.

Eigenlijk wil je gewoon met SBUS vliegen, en dan heb je al gauw weer een extra UART nodig. En daardoor vind ik de naze32 niet meer zo interessant.

Klopt… het verschil tussen PPM en SBUS is (onverwacht) grooooott!