Minion mini H quad

Hoi,

Mijn eerste Carbon frame is gereed!

Dit is de Minion mini H uit Canada. Deze heb ik genomen omdat de Blackout nergens verkrijgbaar was en dit een vergelijkbaar model is van sterk carbon gemaakt en met een mooie PDB.

Het is wat gepuzzel om alles erin te krijgen maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Vliegt ongetuned al beter dan mijn 3D geprinte Hovership. Ook geen last van jello meer (de hovership met dempers op de hele onderzijde was toch wel wat wiebelig).

Crashen is ook geen probleem :thumbup: ; in tegenstelling tot de 3D print :thumbdown: Enkel een propeller vervangen en weer gaan ;D

Vandaag met Cleanflight Autotune uitgevoerd; na wat negatieve reacties toch uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het heel makkelijk ging. Als het te heftig wordt kan je autotune gewoon afschakelen.

Default settings:

Settings na Autotune:

Toch wel een significant verschil.

Ik heb er even mee gevlogen en heb de indruk dat het wel beter is; nu heb ik nog niet veel gevlogen dus verschillen vallen me niet direct op. Ik ga eerst mijn accu’s maar eens opladen…

Nog een paar foto’s.

Telemetry op mijn Taranis, dit is echt fantastisch! batterij conditie te zien en geeft vocaal alarm bij lage batterij en kritieke batterij. RSSI signaalsterkte.

Current signaal is nog niet goed geschaald, distance werkt alleen met GPS.

Nog een paar met lampjes :crazy: :lol: :crazy:

Motoren hovership 2300RPM/v
Hovership ESC H-12A
Props GF 6030 (ook nog verschillende 6040, 5030 en 5040 liggen) deze vliegen lekker rustig voor camera doeleinden.
Met een ampere meter eerst gemeten hoe veel stroom de ESC trekt, komt op 11,5Amp uit dus dit gaat goed. De 6040 ook eerst maar nameten voordat ik mijn ESC’s ga verbranden…
Full Naze32
Fat Shark Predator V2
Zippy 1500 en 2200 batterijen, 35C
Mobius
En hier en daar wat 3D geprinte vulling 8)

Netjes, vlammen met dat ding!

Mooie build! Wel zien als je met andere samen wil vliegen, dat je de frequenties kan wisselen door de dipswitches.

Voorlopig ben ik nog een amateur die eerst nog ervaring met goggles op moet doen. Daarna durf ik misschien samen met anderen te vliegen…

Ziet er netjes uit :slight_smile:
heel veel plezier met je quad :slight_smile:

ziet er zeker netjes uit :thumbup:

Maar ik heb wel een klein vraagje.
Zit je wig onder de mobius niet verkeerd om? omdat die “naar beneden” kijkt.

verder erg mooi met die 3D print beschermlaag :wink:

Als je een event wilt filmen door er boven te hoveren dan is het wel handig om de camera naar onderen te laten kijken. De steun is eenvoudig om te draaien voor race doeleinden.
Ik heb plannen om deze winter een grotere camera quad te bouwen met gimbal.

Door de zijkanten blijft de electronica mooi beschermd en loopt hij niet vol met gras :wink:

dat is ook zo.

het is wel net zo makkelijk om m om te draaien :stuck_out_tongue: maar viel me op aan de foto’s :wink: