Mini FPV Octocopter

Hallo, Ik had mijn creatie al gepost op modelbouwforum maar ik wil deze graag hier ook even met jullie delen.

Na mijn F550 kwam er een blackout mini H, na deze een zelf gefreesde Spider Hex, na deze een LOS Quad (eigen design) en dan dacht ik… What’s next?

Waarom maak ik eens geen mini OCTO FPV racer? Een uitdaging voor mezelf :smiley: Waarom? Omdat het kan!

Na enkele weken te hebben doorgebracht achter het programma inventor en het uitfrezen op m’n hobbybank in G10 was m’n creatie geboren:

Dan de hele setup bij elkaar gezocht:

-ESC’s: De nieuwe Emax Nano ESC’s met oneshot en actief remmen
-Motors: 2204 - 1960kv Cobra’s

• Mini PDB om het boeltje netjes te solderen
  • Gemfan 5040 (later misschien 5045 proberen)
  • Sony 700 Tvl
  • D4R-II Frsky ontvanger
  • Naze32 Full
  • Immersion 5.8 600mW
  • Bluetooth module voor instellen van Naze32
  • Batterij voorlopig deze van m’n hex 2650mah 4S, hier zal ik waarschijnlijk nog een grotere voor moeten zoeken

Puzzelen met alle kabels:

Solderen:

Dan alles er even af halen om de onderkant van de pdb ook te solderen en dan dicht te leggen met hot glue:

Naze32 erop en ESC kabels aansluiten:

Alles aangesloten op de power, PDB kan dichtgelijmd worden:

Eerste totaalbeeld:

Laatste stukjes, een pigtail op maat en een antenne op maat:

Nu zijn het nog een paar details:

RC-antenne tube’s monteren, FPV cameraplaat monteren met de FPV cam erop en wachten op m’n ge-preorderde Fatshark bij Enzo ^^

Supertof frame! Ik kan alleen de eerste 4 foto’s zien. De overige foto’s werken niet want daarvoor moet je ingelogd zijn op modelbouw forum.

Ah kut… Ik los het meteen op!

Hmm blijkbaar werkt uploaden via tapatalk niet op dit forum :-/ ik zal morgen de foto’s dus ergens anders moeten uploaden en opnieuw invoegen…

Nu werkt het wel! Setting stond verkeerd in tapatalk :slight_smile:

Eerste LOS test:

Zo… dat is pas een gaaf ding zeg! Mooi beschreven ook. Benieuwd naar de eerste FPV beelden.

Ook wel benieuwd hoe dit zich tijdens een race houdt :wink:

Power genoeg!

Power heeft het idd genoeg :slight_smile: hier heb ik hem nog op de standaard naze32 settings staan. Eens dat ik m’n nieuwe fatshark binnen heb kan ik hem wat gevoeliger gaan instellen om FPV te gaan vliegen :slight_smile:

Lol, met mijn geluk was hij zeker in dat zwembadje beland. Jij hebt al zoveel vertrouwen dat je er niet eens een zeiltje op legt. :thumbup:

Haha, geloof me, dezelfde gedacht was in mij ook opgekomen :stuck_out_tongue: maar na de eerste meter hoveren merkte ik dat het ding zo rock-solid vloog dat ik er wel snel alle vertrouwen in had :smiley: