Minder lift bij throttle

Hallo iedereen,
Mijn racedrone gaat bij meer input vd throttle met een vaste stand vd sticks langzaam omhoog.
Draai op betaflight 4.0, kan iemand mij tips geven om de lift eruit te krijgen door verandering vd settings?
Alvast bedankt voor jullie moeite en advies
Gr Peter

Ik snap je vraag niet helemaal eigenlijk. Meer input met een vaste stand spreekt een beetje tegen. Een racedrone zonder gps zal sowieso continue input nodig hebben om op dezelfde hoogte te blijven. De stick op een bepaalde stand zetten werkt niet.

Ik vermoed dat Airmode aanstaat (dat is standaard en wenselijk), waardoor je motoren langzaam opspinnen zodra je een tikkie gas hebt gegeven. Je drone lijkt dan te vertrekken zodat dat je input geeft. Het is een functie om in de lucht controle te behouden over je drone bij 0 throttle (een dive bijvoorbeeld).

Niet iets om je zorgen over te maken, wel om rekening mee te houden. Google even verder naar “Airmode” om te zien hoe je er het beste mee om kunt gaan. De meeste racers laten het lekker zo nu ze eenmaal weten wat het doet :slight_smile:

Klopt inderdaad, Airmode staat actief, zal eens kijken of ik nog pids of andere parameters kan aanpassen om dit te dempen, bedankt voor de tip