Min throttle cleanflight

Hoi ik heb een vraag over me min throtle setting
Throttle settings receiver zijn 1000 min 2000max
Mijn motors draaien bij 1060 als je hem armd, ik wil ook mijn motors laten draaien zodat ik controle houd bij gas dicht in de lucht ik heb hem dan ook op minthrottle 1080 gezet in configuratie.
Maar zo dra ik me gas dicht zet dan valt die als het waren uit de lucht met een draai in yaw of roll of beiden.

Is het zo dat mijn min throttle te laag staat of ligt het aan iets anders waarom die zo uit de lucht valt en niet gewoon stabiel blijft?

Gr Nick

Zodra je gas loslaat valt ie inderdaad uit de lucht. De draaiende motoren met zero throttle in de lucht zorgen er enkel voor dat je de quadcopter nog richting kunt geven in de neerwaartse gang. Met de motoren uit zou hij oncontroleerbaar zijn en tolt ie naar beneden.

Bedankt voor je reactie maximb

Ik snap dat die uit de lucht valt als je geen throttle geeft maar is er geen mogelijkheid zoals skitzo of mr steele hem vliegt als ik op zijn sticks kijk met full gas dicht blijft die controleerbaar en blijft die op zelfde richting zonder dat die in een keer yaw of roll geeft??

Hoe hebben jullie de min throttle afgesteld dan?

Gr Nick

Volgens mij ben je op zoek naar airmode :slight_smile: ? Welke software en welke FC gebruik je ?

In a nutshell, Airmode keeps PID loops active when your throttle stick is at 0, which allows the pilots to steer and control the quad even when the it’s free falling. That enables pilots to pull off some crazy aerobatics, and have better control over the entire throttle range.

The Trick to Fly like there was Moon Gravity to No Gravity

Remember in the past when watching those top pilots doing inverted stalls, and it takes forever for them to recover, it feels almost like there was no gravity? I asked myself, do they live on the Moon?

The trick was, they lower throttle as close to min_throttle as possible (so the downward force is minimum when they are inverted), but they didn’t completely kill throttle so PID loop is still working to maintain the aircraft balance.

To avoid accidentally killing throttle and bring the copter into a free-falling rock, some pilots would disable motor_stop (so the motors still spins when you kill throttle), and possibly also assign a switch (aka idle-up switch) to maintain a throttle signal above min_throttle. That’s because PID algorithm would stop when throttle falls below min_throttle.

Bedankt voor je reactie schiksie

Ik gebruik een cc3d fc met cleanflight v1.10

Dus als ik het zo lees gebuiken ze een zo afgestelde ilde-up switch na dat je de quad armd?

Als ik hem nu arm draaien de motoren gewoon en heb ik wel controle met alle sticks met min throttle maar als ik het zo lees als je throttle helemaal dicht zet lopen de pids niet door en worden ze gereset naar gewoon alle 4 de motors even hard draaiend

Of heb ik het verkeerd?

Hoe zou ik zoiets in kunnen stellen?

Betaflight met AirMode is het antwoord… Dan heb je volledige PID controle op 0 throttle. Wel motor_stop uit zetten.

Gebruik Betaflight 2.1.6 en zet AirMode op een switch.
Bij de wat hardere landingen kan AirMode er namelijk voor zorgen dat je quad extreem gaat corrigeren.
Net voor je land, zet je AirMode uit. Als je wat meer ervaring hebt, kun je AirMode gewoon altijd aan zetten.

Bedankt voor je reactie royce

Oke bedankt voor de duidelijke uitleg allemaal :thumbup:

Hoe krijg ik betaflight op mijn cc3d?
Want de nieuwe cleanflight werkt ook niet meer om hem zo te flashen met een cc3d fc

Thanks

Betaflight flashen op een CC3D is veel besproken in het Betaflight topic.
Misschien daar even kijken. Ik weet het zelf niet.

Waarom niet de laatste versie, 2.3.4??

Weet jij hoe ik die versie op de cc3d krijg?

Volgens mij moet je hem downloaden op je computer, en als je dan CleanFlight open, en je selecteert firmware flasher, waarna je “load firmware local” moet kiezen en dan de file op moet zoeken en dan flashen.

Ik moet er zelf ook mee gaan beginnen, dus ik zal ook nog met de nodige vragen komen te zitten.

Het zelfde geld voor mij, van deze versie is nog een cc3d.bin file beschikbaar. Hierdoor is het relatief eenvoudig om via de standaard usb kabel de FC via openpilot om te flashen om vervolgens te configureren in cleanflight.

Gisteren ook even mee zitten stoeien op een oude rommelquad met een cc3d. Nadeel is dat met cleanflight 1 van de 6 kanalen van de spektrum dus uit gaat. Ik had hem even werkend met airmode maar had dus geen arm switch meer omdat ik dat kanaal mis en hij wilde niet armen op de sticks ( terwijl range exact goed staat). Ook het continue usb erin eruit is een beetje geklooi met die cc3d. Ik zet er wel een naze32 clone op voor 15 euries ;D

Als hij niet armed met sticks, dan moet je min_check verhogen met 10 totdat het wel werkt. Zit meestal ergens rond 1020/1040.
Zorg wel dat je de switch arm functie uit hebt staan.

Ga ik die eens proberen, thanks Royce :thumbup:

airmode :slight_smile:
hoe vaak ik niet uit de lucht ben geflikkerd .
Doe me throttle terug klap onderste boven en plof neer :slight_smile:

heeft iemand nog tips omdat in te stellen ???
:slight_smile:
volgens mij heb ik zoiets nodig .

maar als je n u crasched blijven je props dan draaien ?
Hoe zit dat ?

In de Betaflight Wiki is veel terug te vinden. https://github.com/borisbstyle/betaflight/wiki