Mijn race drone wiebelt in de lucht

Hoi,

Ik dacht dat ik al iemand anders met dit vage probleem voorbij had zien komen maar ik kan t niet meer terug vinden.

Als ik mijn drone laat opstijgen (1meter van de grond) dan wiebelt hij naar links en rechts en voor naar achteren.

Heb al een calibratie poging gedaan voor mijn cc3d maar dat lijkt niet het probleem op te lossen.

De props zitten goed vast en met de juiste L / R draairichting op de motoren.

Wie o wie heeft er een idee ? Tips en tricks zijn MEER dan welkom !

Gr,

K1PKNOTS

Welke setup vlieg je mee? Vlieg je met Acro of Level? Cleanflight neem ik aan?

Als je Level vliegt, dan moet je de P waarschijnlijk naar beneden gooien.

Level met een te hoge P maakt de quad vaak onbestuurbaar.

Als ie op Openpilot draait -> Cleanflight erop.

Draait ie op cleanflight -> Autotune!

Dat cleanflight waar kan ik daar info over vinden ? En of waar download ik dat ?

Voor dat ik hier iedereen gek ga lopen maken met mijn vragen, lijkt mij huiswerk doen slimmer :smiley:

T is allemaal nog nieuw voor mij, maar doe m’n best het allemaal te volgen :smiley:

Alvast bedankt.

Btw: het hoeveren / stil hangen is nu stabiel, ik had wat programmeer tips online gevonden. Maar nu als ik links / rechts kantel wiebelt hij en als ik voor / achteruit vlieg ook.

Hier is meer over Cleanflight te vinden:

Cleanflight Configurator is te downloaden via de google store:

Freaker,

Ik ben al n heel eind, cc3d draait nu op cleanflight.
Cleanflight draait ook op pc momenteel.
Hij maakt ook verbinding, dat was ff n comport verwijzen.

Alleen nu zoek ik dat autotune waar je het over had, dat krijg ik niet gevonden.

Op de “Modes” tab kan je Autotune en je flightmodes instellen.
Om autotune goed te laten werken moet horizon mode op dat moment ook aanstaan. Zet het zelf altijd op een 3 standen schakelaar, eerste stand alles uit, midden horizon, uiterste stand horizon + autotune.

Kijk wel even wat filmpjes over Autotune. Dan ben je een beetje voorbereid op wat de quad gaat doen… anders schrik je je misschien wezenloos.

En naar wat ik lees, is Autotune nog steeds niet wat het moet zijn. PID’s moeten nog steeds verder bijgesteld worden.

Soms moet ie idd nog wat naar beneden bijgesteld worden om de laatste oscillaties eruit te krijgen, maar voor zover ik het tot nu toe meegemaakt heb is dat vaak maar een klein beetje

wiebelt de drone zonder eenige imput van je TX of doet hij dat zomaar ?

Dank je :slight_smile:
Nu word me al heel veel duidelijk over cleanflight .

Gister versie 1.9.0 geïnstalleerd op mijn cc3d maar daar staat autotune dus niet (meer) tussen?
Die feature was de reden dat ik 'm geflashed had.

[member=272]pufpuf[/member] zie jij AutoTune wel bij het tabje modus staan als jij jouw cc3d er op aan hebt gesloten?

:slight_smile:
ik zie nog niets .
Ik ben nog bezig om hem af te maken :slight_smile:
ik ben nog erger dan newbee

autotune is eruit gehaald omdat deze niet goed werkte.
Cleanflight team is nu gtune aan het voorbereiden voor de komende versies wat wel goed resultaat moet geven.

Aja, dus toch er helemaal uit. We konden het al niet vinden, alleen een warning in de handleiding.

Laatste versie flashen heeft dus niet zoveel nut. Of zitten er veel andere nuttige features in?

Sowieso is de code weer flink opgeschoond volgens mij. En de Yaw is flink aangepakt.
Heeft voor mijn buurman met een Yaw overshoot aardig wat problemen opgelost.

ja laatste versie heeft ook bug met opstarten van oneshot opgelost.
De escs starten sneller op en piepen 1x ipv 2x

Ik heb zelf autotune geprobeerd, en was m’n quad bijna kwijt.
Van wat ik online heb gezien is het een vrij ‘hit-or-miss’ procedure. In mijn geval is ie erg stabiel in Acro mode, maar wiebelt in Angle en Horizon mode. Heb P-waardes omlaag gegooit, maar dit heeft niet veel effect. Dus nu maar vliegen met huidige gebrekken.

Heb je deze video al eens goed bekeken over het handmatig tunen van de PID’s?
Je hebt er wel even geduld voor nodig. Heb het zelf ook gedaan, gewoon alles op nul en stapje voor stapje de waardes omhoog zetten. Je moet dan wel de hele tijd van en naar je laptop maar het werkt wel :slight_smile:

Zelf heb ik ook geprobeerd een andere video na te doen door 'm vast te binden tussen twee stoelen…da’s echt rete spannend en ga ik niet nog 's proberen :stuck_out_tongue: