Midstick vibratie/ shake

Ik word geplaagd met een rare resonantie/ vibratie alleen tijdens midstick… Met de props eraf en Throttle input van min naar 75% krijg ik tussen 40 en 50% een wat schuddend frame en een kleine yaw kick met de klok mee

Setup

Alien RR5
Motolab Cyclone
4x lum 2350kv
Little bee 20 BLheli_s
Betaflight 2.9
Standaard pids
Hq 5x4x3

2khz mode
Multishot

Spektrum dx6 (2015 versie)

Tijdens het vliegen merk ik het tijdens een drop en opvangen, altijd een vibratie rond mid stick.

Wat ik vreemd vind is dat zelfs zonder props de resonatie/ vibratie heftig is.

Ik gebruik verder alle standaardinstellingen in betafligt

Heb alles geprobeerd, andere Cyclone fc, nieuwe motoren, betafligt 2.8 maar niets helpt…

tunen

joshua Bardwell op youtube

zo wie zo zal een quad altijd trillen zonder props.
kiezen welke props je vanaf nu voortaan gaat gebruiken verander je zal je weer moete tunen.
bij elke verandering aan je quad zal je moeten tunen.

je stelt de quad af niet alleen op de setup die je erop zet maar ook op alle overige items zoals action cam of sirene of zwaailicht

je leest vaak standaard pid vliegt al goed.
zo was ik ook tot ik leerde tunen ja het vliegt misschien ok maar het kan veel beter

Thanks voor het meedenken maar het is geen PID kwestie

En Josh Bardwell… :slight_smile: :slight_smile: kijk liever de 20 min youtube van Mr steele over pids.

Als ik de pids op 1 zet blijft het probleem bestaan.

Props heeft het niets mee te maken… De test is zonder prop in betaflight motortab.

Boris had er ook last van geloof ik met een lux flight controler of naze rev6

Maar ik heb mpu 6000 dus daar ligt het ook niet aan.

Wellicht frame resonatie bij bepaalde toeren motoren.

Eens kijken of ik er een filmpje van kan maken.

Hoop dat Boris dit leest :slight_smile:

:thumbup:

En als je zo hard als @kris’79 vliegt, dan crash je wel eens… Hup terug tunen :o
:lol:
Zo leer je het wel. Moet die vids van Joshua ook eens gaan volgen, sleutel momenteel enkel wat aan de P bij de betaflight 2.9.
De KISS setup werkt perfect zo uit de doos voor ons…

vlieg niet met 2.9 pids zijn erg veranderd schijnt ten opzichte van 2.7.1 waar ik mee vlieg.
plus die vind ik fijn en ja kan er ook wel redelijk hard mee.
alleen te weinig stick time waardoor ik niet consistent ben.

maar wat hier genoemd word heb ik ook allemaal gehad
de propwash bij het opvangen na een punchout
vibreren zonder props al kijk ik daar niet naar zonder props vlieg ik niet echt

maar multishot kan ook nog welleens het probleem geven ik heb het ook erop gehad op littlebees veel ruzie mee gehad tot ik weer terug ging naar BLHelie oneshot 125. het is en blijft een hack multishot op blhelie 20 amp. misschien dat het beter werkt op de Pro’s of 30 AMP aangezien die dezelfde chips hebben.
anywho krijg een deze dagen toch de BLHeli-S van littlebee binnen. dan weetik zeker dat ik het kan gebruiken.

maar door steele ben ik gaan tunen nog een heel gesprek met hem erover gehad en door Joshua heb ik geleerd te tunen. waarop ik me eigen versie gemaakt heb wat voor mij goed werkt en snel werkt.

Zitten er toevallig nare vibraties in je frame?? Weet dat bijvoorbeeld de Naze32 heeeeeeel slecht met vibraties om gaat en in bepaalde flightmodes gaat compenseren… En zonder props is er niks te compenseren dus word t erger…

Als je je FC loshaalt van je alien en dan even batt erop en dan proberen wat dan?

Hoop dat je er uitkomt!!!

Greetz

Met dergelijke non-informatie kan natuurlijk niemand wat. Kom eens met duidelijke cijfers. Die motor tab in BF configurator laat zien hoeveel trilling je hebt. Wat voor cijfers krijg je daar te zien bij 100% throttle en in de situaties die jij omschrijft?

Daarnaast, je test alles zonder props? Merk je er ook wat van als je vliegt?

Als je er echt niet uit komt zou ik ook eens een Blackbox logger gaan gebruiken.
Dan komen de meeste problemen vanzelf naar boven. Kost je wel even wat tijd om uit te vogelen hoe je zo’n log moet bekijken,
maar dat is met alles in deze hobby. Gewoon doen!

Daarnaast heeft Joshua een kanaal op RCgroups waar je de logs kunt laten analyseren, echt nuttig!
En er zijn hier ook genoeg mensen die het kunnen.

Maar als ik je probleem zo aanhoor, is het niet meer dan propwash en dat is eruit te tunen in de meeste gevallen.
Altijd zorgen voor goede props in ieder geval. Maar je gebruikt al HQ zie ik. Voor het tunen zou ik bij DAL weg blijven…