Micro Quad

Gymzaal quadcoptertje in the making ;D

De camera/vtx heeft voeding van een 1s accu nodig. Dat kun ja natuurlijk met een Y kabeltje doen, maar de FC geeft ook 3.3v clean power, dus die pak ik daarvandaan.

Lekker projectje en goed alternatief!

Helaas blijkt 1 motortje stroef te lopen dus hij heeft momenteel niet echt power over. Ook zit de cam er nog niet op. Ik ga eerst maar eens een eigen versie van die top plate met camera mount ontwerpen denk ik.

Zo nu met eigen ontwerp topplate (hier te vinden op thingiverse).
Hij draait nu op Cleanflight. [member=284]BorisB[/member] zou Betaflight ook op een Beef’s Brushed Board (naze FW compatible) moeten draaien?

Hij is momenteel wat underpowered, wat waarschijnlijk een combinatie is van 1 rotte motor en niet al te beste accu’s. Vooral bij veel yaw flikkert ie uit de iucht.

IMG_0023_preview_featured.JPG

Inmiddels de nieuwe motortjes, accu’s en props binnen. Props zijn van Walkera Ladybird.
Ding vliegt als een malle :slight_smile:

Had nog een oude PELI case liggen en daar past ie precies in dus helemaal klaar voor transport.

Leuk ding! Wat weegtie?

50 gram incl. camera, excl. accu.

damn! die van jou maar weer doorverkopen dan :lol:

Deze was duurder totaal vrees ik :lol:

Het zou moeten kunnen, betaflight op beef.

Draait er inmiddels op. ;D

Wat voor plastic heb je gebruikt om het frame te printen ?

PLA. Dingetje weegt amper wat dus dat houdt het wel. Heeft ook al een paar flinke klappen overleefd ;D

En anders print ik wel weer een nieuwe.

Dat is een mooi frampje. Is dat frame bedoelt voor 7mm of de 8.5mm motoren? Wat zou het kosten om te printen? :slight_smile:

Ben je tevreden met de performance?

Ik heb vandaag mijn CJMCU in elkaar gezet (excl FPV gear - dat moet er nog op) en was niet onder de indruk van de performance. Gebruik ook de 7mm Hubsan motoren met 300mAh 45C nano-tech li-po’s. Maak me zorgen over het vlieggedrag dat ik kan verwachten zodra ik de camera, LC-filter en VTX er ook op heb zitten.

Heb zelfs de FET’s op het board vervangen door 4.2A fets. Genoeg power zou je denken.

[member=510]DTV[/member] paar euro. Deze is voor 8.5mm. Zie thingiverse.com voor alternatieven.

[member=347]jaapp[/member] heeft ruim voldoende power voor zover ik tot nu toe kan beoordelen. Is natuurlijk niet hetzelfde als inimini op 4S maar ik vond het wel ok.

het enige wat het nog kan zijn zijn de motoren. Er zitten nu 7mm dingen op. Welke 8.5mm motoren gebruik jij(als je dat nog weet :))?

Standaard hubsan x4 motortjes van banggood.

Regelaar levert geen power, die moet het alleen door kunnen geven.
Power moet uit je motor/prop combinatie komen.
Die cjmcu framepjes zijn wel aan de zware kant, denj dat je daar beter de 8.5mm motoren in kan bouwen.

Bjorn, wat weegt alleen het frame? Het ziet er licht uit.