Meeting bij t Zand, 12 April 2015

Ok, het gaat er weer van komen. Het is weer tijd voor een leuke hobbymatige bijeenkomst.
Vandaar het idee van uit MCIB om een dag te organiseren.

Die dag gaat Zondag 12 April worden,
Lokatie bij 't Zand in Alphen (NB).
Vanaf ongeveer 12u? tot alle accus leeg zijn.

Ik ga er geen lappen tekst bij zetten of regels quoten (of toch wel…), dus diegenen die komen horen wel over een gezond verstand te beschikken… Iedereen vliegt op eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk worden er regels opgesteld over fpv frequentie gebruik, en ook aan het aantal fpv’ers tegelijk in de lucht, om problemen te voorkomen.

Video’s van de locatie:

Lokatie 'T Zand in Alphen:

Let op! Maximale doorrijhoogte 1,80 meter.

De kleine lettertjes:

Op deze vliegplek zijn wij “wild” aan het vliegen en het is een recreatief gebied. vandaar toch een paar regeltjes.

-Blijf uit de buurt van mensen en dieren, vlieg er niet overheen of vlakbij.
er zullen mensen komen genieten van het natuurgebied met kleine kinderen. deze mensen kennen deze vliegende gevallen niet en weten ook niet dat het vliegende gehakt molens zijn. kinderen kunnen proberen een laagvliegende multi te pakken. dus blijf uit de buurt van mensen.
als je een landing / voorzorg landing moet maken dis-arm je multi direct!

-Laat duidelijk zien dat je veilig en verantwoord bezig bent. dit hoef je niet aan je medevliegers te laten zien… maar wel aan de dagjes mensen die hier rondlopen. houd alles netjes, blokkeer geen paden en blijf altijd vriendelijk tegen mensen die je aan spreken, ook al zijn zij dat niet.
er is maar 1 boos telefoontje nodig naar Staatsbosbeheer en we zijn de spreekwoordelijke sjaak.

-Ruim je rommel op… da’s wel duidelijk denk ik…

-FM vliegers een uitstervende soort, maar ze zijn er nog wel… heb je een FM zender controleer eerst of er niet nog meer FM zenders zijn. meld je bij degene die ook een FM zender heeft en controleer jullie frequenties!

-FPV: Ook zal er met FPV gevlogen worden en veel band keuze is er niet, dus veel kunnen er niet tegelijkertijd vliegen.
wil je FPV vliegen vergewis jezelf ervan dat jij de enige bent die op die band/kanaal zit zet eerst je ontvanger aan en kijk of je een signaal of ruis binnen krijgt. krijg je een signaal of ruis terwijl je toch niemand fpv ziet vliegen. ga zoeken! er is wel degelijk iemand op dezelfde band en in de buurt van het kanaal bezig. Zet nooit je video zender zomaar aan!
overleg met de aanwezige FPV vliegers welke band en kanalen jullie gebruiken en maak zelf afspraken wie wanneer vliegt.

Disclaimer:
FPV-Racing.nl en Topicstarter (Freakert) alsmede MCIB leden zijn niet verantwoordelijk voor deze meeting. er is geen commerciële intentie, nog worden commerciële uitingen toegestaan.
schade(s) ontstaan door en/of tijdens deze “wilde” meeting zijn geheel op eigen risico en veroorzaker(s) draagt/dragen volledige verantwoordelijkheid voor toegebrachte schade(s) aan materieel, flora, fauna en personen

Linkjes naar vorige meetings:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/multicopters/216468-9e-mbf-multicoptermeeting-zondag-5-oktober-t-zand.html
http://www.modelbouwforum.nl/forums/multicopters/196653-8e-mbf-multicopter-meeting.html

Had het al laten weten, maar ik ben er in iedergeval bij!

Heb er afgelopen weekend ook een paar uurtjes rond ge FPV’t.
mooi gebied qua zicht en vlucht. zeker een aanrader om daar te vliegen.

Ik heb er nu al zin in ;D

count me in :smiley:
rc wagen gaat ook mee 8)

Zet het in de agenda, is in de buurt. Dus kijk wel of ik even kom kijken. :wink:

kom zeker ook kijken.

word nog lekker weer ook zag ik net ;D ;D

Gisteren nog eventjes gaan kijken op de locatie:

Zo, net thuis, was weer een gezellige middag!

Iedereen bedankt!

Hier alvast mn foto’s:

mooie verzameling drones

Was gezellig mannen ;D

Mijn Filmpje, kort maar krachtig, teveel staan l*llen ;D :

was zeker een goeie meeting ;D

volgende keer hopelijk wat minder wind.

ik ga kijken of ik de opgenomen FPV feeds in youtube kan knallen binnenkort.

mooi gedaan shef!

Gaaf filmpje hoor.

Leuk
Ik kan die locatie ging er vroeger al zwemmen .
Mooi idee als ik er ook een heb :slight_smile: