Meerdere VTX's Opgeblazen?

Hi,

Heb ondertussen al 2 VTX opgeblazen.
En al 2 keer weet ik niet waardoor dit komt.

Beide zijn ze tot meer dan 14.8v dus zou ze direct op de 4s lipo aan moeten kunnen sluiten.
Als ik hem wel is op 12v aan sluit gaan ze soms niet aan maar dat is alleen als ik mijn HS1177 er op aan sluit. Dacht dat dit misschien te veel stroom vroeg.
Daarom deze direct op de lipo stroom gezet maar dan gaat het na verloop van tijd ook mis en begint hij te roken.
Iemand enig idee of hint wat het zou kunnen zijn of waar ik naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt,

Groeten Dick

Zat er een antenne aangesloten op de VTX tijdens de tests ?

Ja die zit er altijd op.
Er zijn 2 immersionRC’s onderweg en deze wil ik graag heel houden. :crazy:

Kan wel is kijken of het niet aan de camera ligt (lijkt me niet, maar je moet iets).
De OSD hiervan staat ook altijd al een beetje op de verkeerde plaats dus misschien dat deze niet helemaal 100% is geweest.

Das vreemd…geef je ze stroom via een " speciaal " PDB ?

Had hem eerst aangesloten zitten op mijn PDB 12v.
PDB is van Diatone, niet de beste PDB misschien?

Heb wel gemerkt dat als soms de VTX niet aan gaat de 12v reducer super warm wordt (als de VTX op de 12v aangesloten zit).
Dan kan het zijn dat ik een aantal keer de lipo opnieuw aan moet sluiten en dat hij daarna wel werkt.
Maar of dat dan aan de PDB ligt of aan de VTX/Camera weet ik niet?

Dus toen geprobeerd om hem direct op de lipo aan te sluiten zonder iets er tussen en dan gaat hij ook nog in rook op :o.
Misschien dat hij dan al beschadigd was door de 12v?

De immersionRC zouden ook makkelijk 4S aan moeten kunnen dacht ik dus zal die dan meteen direct op de lipo aansluiten.

Precies, en dan de camera direct op de uitgang van de Vtx!

Krijg hem vandaag binnen dus zal het vanavond eens proberen.

Heb je toevallig damped light aanstaan in Blheli? Ik heb gelezen dat dit hoge stroompieken kan geven die FPV gear niet cool vind.

Ik heb zelf nog niet heel veel verstand van alles want mijn eerste build is net af en FPV gear is onderweg maar ben dit meerdere malen tegen gekomen op andere fora en een lc filter schijnt dit op te kunnen vangen. https://oscarliang.com/lc-filter-fpv/
Hier refereert hij ook in naar damped light of ook wel active breaking.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Klopt,
Het is erg bekend dat damped light nog al hoge stroompieken op je voedingslijnen kan veroorzaken.
Dus misschien is een condensator over je voedingslijnen misschien een slim plan voordat je de volgende doorbrand.
Zou zo zonde zijn :slight_smile:

Video :

Duidelijk filmpje, thanks.

Heb op dit moment mijn ImmersionRC aangesloten en deze werken nog steeds 8)
In BLHeli staat hij niet op Damped light dus dat zal het ook niet veroorzaken maar toch bedankt voor de tip.
Als de ImmersionRC het begeeft zal ik toch wat in moeten gaan bouwen.

Bedankt.

Effe vraagje maar staat er spanning op jou carbon frame zo jah dan zou ik dat eerst verhelpen.