Meerdere lipo's laden

Wat voor lader gebruiken jullie om een beetje vlot maar bovenal veilig de lipos te laden?
Er zijn zoveel verschillende soorten en dan ook nog eens met kabeltjes en paralelplankjes.

Welke moet ik nou kiezen? Hebben jullie spullen uit China of gerespecteerde merken?

Ik gebruik de turnigy accucell 6 van hobbyking icm een parallel charging board.

Maar de double tap lader van hobbyking is ook wel mooi als je meerdere batterijen tegelijk wilt opladen zonder parallel charging board.

Ik heb een Karate lader. Tot max. 7A laden dus dat schiet lekker op.
http://www.pkracing.nl/KARATE_B6-lipolader.jsp

Wanneer je meerdere Lipo’s op een enkele lader gaat gooien, kost dat je wel laadtijd.
Als je meerdere lipo’s tegelijk wilt laden, kun je beter een multilader kopen.

Zo’n lader koop je maar één keer, bezuinig er dus niet te veel op.

Turnigy Accucel 8. Ook 7A max.
Wel Chinese troep. Display gaat af en toe op blanco of rare tekens.

Meerdere accus uit 1 lader laden gaat prima. MAAR dan moet je lader wel voldoende capaciteit hebben!

Zelf laad ik gewoon 1 accu per keer. Je bent dan wel wat langer bezig, maar je weet wel precies wat je in iedere accu laad.
Op 2c laden als t sneller moet is met de meeste accus ook een optie.

Ik gebruik een Graupner Ultramat 10 en een Icharger 106b+.

Ik laad altijd 1 tegelijk op 2C.

ik 1 op 3c.
maakt het wat uit of je op 1,2 of 3c laad??

Niet alle accus zijn geschikt om op meer dan 1 C te laden, dus houd daar rekening mee.

aaah, okay.
tot nu toe geen problemen gehad.
heb een imax b6.
je ziet hem dan om de beurt ergens wat in stoppen. :smiley:

Een kennis van mij heeft een garagebrand gehad met zo’n goedkope chinalader, heeft nu een Graupner Ultramat 16s, deze heb ik ook, prima lader waar de kwaliteit van af straalt. Gaat tot 10A max. met losse voeding. Op de ingebouwde voeding heeft hij met mijn 1800 4s op 6A geen enkele moeite. Als ik meerdere lipo’s tegelijk moet laden pak ik m’n 1000W Robbe lader met twee uitgangen.

Ik zie jullie het hebben over 7A en 10A opladen. Dat lijkt mij te maken hebben met de snelheid waarmee je zo’n batterij vol kunt pompen. Ding is, bij deze batterijen staat beschreven dat ze een charging current van 0.5 - 1A hebben. Mag je dan niet hoger zetten dan die 1A?

Die accu’s zou ik dus niet kopen!
Als dat de maximum laadstromen zijn ben je dus minimaal 2,5uur bezig met laden.

Een beetje fatsoenlijke lipo kan je al met 1C opladen
De betere lipo’s al met 2C of meer.

Ik heb zippy batterijen van 1500mah. Er staat bij 5c. Wil dat zeggen dat ik ze met 1500x5= 7500 mag=7,5A mag laden? Ik laad ze nu met 1,5A

Als die 5c over het laden gaat mag je er idd 7,5A op zetten

Maar gooi er dan niet meteen 7,5A op… zit vaak weer verschil tussen theorie en praktijk.
Ik hou het zelf meestal bij 2C. Dan heb je binnen een half uur je Lipo weer vol.