Meer 'tvl' is altijd beter?

Omdat ik binnenkort met dominator v3 krijg ben ik aan het kijken naar andere camera’s. Ik vlieg nu met een 600tvl camera. Maar de domv3 kan 720 beeldlijnen weergeven, dus is het logisch om te overwegen om een camera met meer tvl aan te schaffen.

Ik vraag mij af of ik ook rekening moet houden met de vtx en vrx met betrekking tot het aantal beeldlijnen. Zijn deze ook nog ergens in beperkt of zijn ze ‘tvl’-agnostisch ?

Ik snap zelf het hele TVL beeldlijnen gebeuren sowieso niet. Wat merk je van verschil tussen 600 en 700 TVL?
En dat in combinatie met 640x420 tegenover HD? En dat weer in combinatie met een 2.1 tegenover bijv. een 2.8 lens…

Ik weet dat ik nu gewend ben aan en 2.8. lens met Dominator V2 640x480 en een 600TVL camera…
Maar vraag me altijd af welk verschil ik ga zien merken bij overstap naar een HD bril, 700TVL cam of 2.1 lens…

V3 display is 800x480, zelfs de HD (v2) is 800x600, geen 720 beeldlijnen dus. Signaal is analoog, dus of het veel uitmaakt…

Dat maakt het scherm ook maar 5:3 - waarom heeft iedereen het dan over 16:9…? Dat scheelt weer, want het beeld wordt dan dus niet zo breed opgetrokken.

Maar ik begrijp dus dat de domv3 geen 720p is, maar 480p. Dus 600tvl’s zouden nog steeds ruim genoeg moeten zijn.

Maar er wordt nooit een woord gerept over de horizontale resolutie van de camera’s. Vreemd!