Maken of kopen ? Een niet technische noob hier ;)

Dag jongens !

Ik ben Aaron, 22 jaar en vrij nieuw in het multirotor wereldje.
Sinds enige tijd zoef ik rond met een hubsan x4 v2. Leuk begin ding dacht ik. En waauw, wat zalig om in de lucht rond te vliegen. Je kunt het natuurlijk al raden… Dat ding is snel afgeschreven. Geilend fpv video’s op YouTube kijken en dromen over hoe het zou voelen aan 70-90 km/h met zo’n bril op je hoofd. Moet zalig zijn…
Bij deze heb ik dus enkele beginners vragen… Excuseert u mij als ze al duizend maal gestelt zijn…

Mijn grootste vraag is kopen of maken ? Of misschien zelfs een tweedehands gemaakte kopen ? Het probleem is dat ik niet super handig ben, en mezelf ken… Ik ben vooral bang dat ik het zal verprutsen… De eerste keer, volledig alleen, alles wat erbij komt kijken… etc etc… Lijkt me niet onmiddellijk het beste idee als ik ooit nog wil vliegen.

Dus dacht ik dat een ready to fly pakket misschien wel het beste is ? Niet te duur gaan en vooral eerst zo verkennen ? Als er dingen kapot gaan zal ik sowieso stapje per stapje wel meer leren over de technische kant dacht ik ?
Ook heb ik nog een controller nodig en die komen soms iets goedkoper in een pakket ?
Wat zouden dan de beste merken- prijs/kwaliteit - zijn ? Wil ook niet dat het uit elkaar spat na 1 crash…

Zijn er bv mensen die heel graag bouwen en bv samen met mij men eerste fpv quad willen bouwen ? (met vergoeding bv) etc etc… kortom een heleboel vragen en heel wat mist voor de ogen…

Dit ziet er bijvoorbeeld mooi en degelijk uit…
Kan ik het al niet verprutsen in het begin… :wink:
https://quadcoptersenzo.nl/bind_and_fly/emax_nighthawk_pro_280_bnf

Aan de andere kant zijn die kits echt wel een stuk goedkoper… En misschien is het toch allemaal zo moeilijk niet haha :stuck_out_tongue:

Dan nog die bediening : https://quadcoptersenzo.nl/rc_zenders_ontvangers/flysky_fs-i6_zender_fs-ia6b_ppm_ontvanger

En een fpv bril ?

Wat denken jullie ? :wink: