Maiden FPV

Hey, hier is het filmpje van mijn eerste keer FPV vliegen ooit. :smiley:

Ik had iemand van bij mij in de buurt leren kennen die ook fpv vliegt en mijn fpv gear was ook net binnengekomen, dus samen hebben we gisterenmiddag mijn fpv gear op mijn quad geinstalleerd en mijn maiden fpv gemaakt.

De fpv gear is: Quanum V1 diy goggles (Thanx [member=242]SonAndDad (Apex67)[/member] ), Boscam FR632 Diversity 5.8GHz 32CH Auto Scan LCD A/V Receiver, Boscam FPV 5.8G AV Wireless Transmitter TS351, 600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera OSD DNR 2.8mm
Voor de setup van mn quad kan je deze topic bekijken.

Net toen de fpv-gear erop zat begon het te regenen, maar ik had nog een indoor plekje achter de hand. (Mijn werk, hier is toch niemand op zondag, en ik had de sleutel :stuck_out_tongue: )
Ik vlieg nog volledig in angle mode, en pid’s staan ook nog standaard.

GoPro had ik mogen gebruiken van Bruno, deze heb ik nog niet zelf dus verwacht nog niet elke dag een nieuw filmpje :wink:

Eerste vluchtje is zalig, had eerst wat zenuwen maar eens ik vloog waren deze over.
Wat ik wel meteen voel is dat het draaien (yaw) veel sneller mag. Moet ik dan in cleanflight de yaw rate aanpassen, of moet ik dan de PID’s van yaw aanpassen???

In welke mode vlieg je? Angle of Horizon?

Voorlopig nog angle

Je kan de rates in cf idd verhogen waardoor hij wat sneller luistert naar de stick input. Als hij dan te gevoelig wordt, kan je wat exponentieel toevoegen zodat de gevoeligheid rond het midden wat minder is maar je nog wel de volledige uitslag hebt.
Je zal ook merken als je naar horizon of acro gaat, dat je quad makkelijker zal luisteren. Zou dit dan wel best proberen op een open weiland en niet in een loods van beton en staal :lol: