LUX op betaflight 2.8.1 met BLHeli 14.6

Hier een filmpje van mijn probleemquad… Had die Lumenier Lux nog in de schuif liggen en heb poging gedaan om het vliegend te krijgen.
Spijtig is er geen blackbox op de LUX… zou niet weten hoe je dat moet aansluiten
Dump van cleanflight staat in de opmerkingen onder het yt filmpje…

Je quad begint te tollen zodra je gas wil geven?
Dat lijkt bijna een BlHeli probleem. Heb ik continue gehad met mijn LUX setup en LB20’s op 14.5.
Geen idee hoe mijn setup met 14.6 werkt, nog niet geprobeerd. Maar met 14.4 heb ik er geen last van.

Dus ik zou eerst eens BlHeli 14.4 proberen. Dan kun je dat uitsluiten.

Hoe heb je de esc’s gecallibreerd?

heb ze gekalibreerd in BLHeli suit… maar ook in CF, zonder enig verschil. Motoren starten ook mooi gelijk op als ik airmode desactiveer

[member=194]Royce[/member] , ga ik dadelijk eens proberen op 14.4. Misschien wel een probleem met de Multistar motoren in combinatie met BLHeli?
Duikt altijd links voorover… een “10” moest het schoonspringen zijn vanop de duikplank :smiley:

Props + motoren draaien correct? FC orientatie correct?

FC oriëntatie liet mij quad ook flippen in ieder geval :wink:

Alles is correct geplaatst, anders zou de quad niet eerst 10 seconden gewoon hoveren…
Ook met blheli 14.4 en lager geen soelaas [member=1]Björn[/member]
Heb eerst de fc gewijzigd naar een werkende naze32 rev5… zelfde resultaat :S
Dan heb ik de Littlebees 30A vervangen door Aikon 30A met Blheli-S 16.0… (wat kunnen die traag draaien zeg…)… nog steeds die flip als ik wat bruut gas geef :’(

Heb nu een cyclone F3 besteld en kan de motoren ook nog vervangen…

Moest er een cursus “instellen en tunen van je quad voor dummies” gegeven worden door [member=284]BorisB[/member] , zou er gelijk een hoop geld voor over hebben om mij te laten inwijden in oneshot, blheli, multishot, minthrottle,… :wink:

Vind gewoon teveel info op het net en kan de relevante niet genoeg filteren

probleem uiteindelijk gevonden…
Quadje even vastgehouden met props op en volgas gegeven… (mag niet weet het …) na enkele sec gaf plots de motor rechtsachter er de brui aan.
Had alle esc’s en FC al vervangen dus moest het wel de motor zijn. Vervangen door een exemplaar dat hier nog lag stof te happen.
Alles werkt perfect nu.
Nog nooit meegemaakt dat een nieuwe motor zulk probleem gaf ;D

Me happy nu :wink:

Het had ook misschien nog een probleem kunnen zijn met de verbinding tussen de motor en esc, slechte soldering o.i.d.

Maar iig mooi dat het opgelost is

Heb de motor nog op de testbank gezet, bij iets meer dan 20% vermogen begint hij te sputteren… Heb de schroeven nooit te diep gedraaid, dus moet het een fabricagefout zijn, ergens een wikkeling die kort ligt vermoed ik. Maar voor 13,75 EUR, ga ik er niet teveel tijd meer insteken, heb nu een reserve bel in mijn schuif liggen :smiley: